søndag den 13. november 2016

Ugen der gik: uge 45

Den har stået i julens tegn i denne uge. Jeg har fået lavet min adventskrans, og jeg har fået købt alle julegaver. Så slipper jeg for juleræset i december. Casper har også sagt god for, jeg godt må blive hjemme juleaften, hvis det er det, jeg vil. Han plejer at hive mig med. Julen har generelt ikke nogen betydning for mig. Egentlig vil jeg helst tage til London og være derovre juleaften, men ingen vil tage med mig.

Vi fik sne i denne uge. Det var godt nok tidligt, synes jeg. Heldigvis tøede det samme dag igen. Sne og jeg er bare ikke gode venner. Generelt er vinter og jeg ikke gode venner. Jeg fryser alt for meget hele tiden.

Casper var i praktik på en lille restaurant i Faaborg. Jeg blev godt nok sur på den restaurant. Torsdag sagde ejeren, hun gerne ville have ham til at komme tilbage i den kommende uge til en uges praktik mere og med henblik på måske at få en læreplads bagefter. Fredag havde hun pludselig ændret mening og ville tænke over det og så ringe senere. Hun ringede aldrig. Hun sendte ham bare en sms, hvor der stod, at han arbejdede godt, men at han var for stor til deres køkken. Hvilken måde at sige det på. Ja, han er en stor mand, men det var han da også dagen før. Det er bare ikke i orden.

Vi var ude ved mine forældre for at fejre Mortens aften. Jeg troede, det ville blive en svær prøvelse, da jeg er blevet vegetar og virkelig var glad for and før hen, men det var faktisk rigtig let. Jeg fik falafel og spiste så ellers det samme tilbehør som de andre lige undtagen sovsen, som jo havde fået noget af andesnasket i sig.

I denne uge så jeg:
Read it and weep
En Disney film om en pige der kommer til at offentliggøre hendes dagbog ved et uheld. Den var egentlig meget sød.
Miss representation
En dokumentar om hvordan kvinder bliver udstillet i medierne i forhold til mænd. Den var virkelig lærerig, og alle bør se den og lære lidt om, hvor forkert det er.
Sæson 3 af Sleepy Hollow
Åh, jeg elsker den serie, og sæson 3 var fantastisk. Heldigvis havde han ladet sit hår vokse ud igen. Det var slet ikke rigtigt, da det blev klippet i sæson 2.

I denne uge læste jeg:
Jønke - Mit liv
Den er godt nok gammel efterhånden, men jeg har aldrig haft læst den før. Jeg troede ikke, den ville være særlig spændende, men den viste sig at være så god, at jeg slugte den på en halv dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar