mandag den 3. oktober 2016

Ugen der gik: uge 39

Ugen startede ud med, at både Casper og jeg havde problemer med maverne i et par dage. Vi havde skiftehold til toilettet.

Svigerfar gik i gang med slægtsforskning for mig. Min mormor (dengang hun levede) havde sagt, at vi kom fra Polen et stykke tilbage. Problemet med hende var, at hun digtede mange historier, men jeg har altid troet på denne, da jeg ofte er blevet spurgt, om jeg kommer fra et østeupæisk land pga mine ansigtstræk. Da en russisk dame stoppede mig for et par uger siden i Spar og spurgte, om jeg snakkede russisk og igen pegede mine ansigtstræk ud, blev min interesse igen vækket for at vide sandheden. Svigerfar fandt den på få timer. Min tipoldemor på min morfars side hed Marianna Kaczmarczýk og blev født i en lille by tæt på Krakov i Polen. Hun kom herop og blev gift. Endnu sjovere viste det sig at - hold nu fast for det er en lang sætning - min svigerfars fars mors fars brors søns datters mands fars brors kones far er min tipoldefar.

Mandag morgen startede jeg med en gåtur i skoven. Ifølge DMI skulle vi ikke have regn, men da jeg stod derovre, begyndte det at øse ned. Jeg var gennemblødt, som i virkelig gennemblødt. Selv min BH var sjaskvåd og måtte skiftes.

Jeg prøvede at lave chokolade cupcakes med marmelade. De var rigtig gode, og jeg tror bestemt, jeg kommer til at lave dem engang igen.

En tømmer kom forbi og fiksede vores køkkendør, så nu kan den endelig lukke ordentligt, og låsemekanismen til at holde døren åben, så den ikke blæser i på blæsefulde dage, når man lufter ud, virker også endelig. Det har aldrig virket.

Jeg havde et læsertip i denne uges Ude og Hjemme igen.

Caspers sidste fødselsdagsgave ankom med posten sidst på ugen, så nu er alle hans gaver inde i mit skab og klar til den tid. Så kan han i det mindste krydses af listen.

Jeg var i Odense lørdag og hyggede med Marie hele dagen. Vi var forbi to forskellige økologiske gårdbutikker. Sådanne steder er bare så hyggelige. Jeg fik en ven på sted nr 2 i form af en hankat, der lignede min Osiris. Han gik rundt efter mig hele tiden, og han skulle bare nusses. Derefter var vi i Rosengårdcenteret og shoppe, da jeg manglede bukser. Jeg fik kun et par, men i det mindste fik jeg da et par. Jeg købte også et par natbukser, en nederdel og lidt ting i Panduro til at lave edderkopper. (Indlægget fra i går.)

I denne uge så jeg:
Clash of champions
Et wrestling PPV. Det var godt. Roman Reigns gik derfra som United States champion, som jeg havde gættet på ville ske. Det var dog den eneste titel, der skiftede hånd den aften, hvilket var lidt ærgerligt.
Sæson 1+2 af Penny dreadful
En serie der for nylig er kommet på Netflix. Den er rigtig fed, og jeg var bare opslugt af den og så begge sæsoner på tre dage.
Stalkers who kill
En dokumentar serie om folk, der er blevet slået ihjel af stalkere. Skuespillere viser rollerne som stalker og offer, mens politifolk og andre fagfolk fortæller historien bag. Den var okay. Jeg kan godt lide den slags dokumentar serier.
Amanda Knox
En dokumentar om en amerikansk pige der blev beskyldt for mord i Italien sammen med hendes kæreste. Retsagerne og al tiden der gik, før hun blev frifundet og kom hjem igen. Den var god.
Footloose
Genindspilningen fra 2011. Jeg har faktisk aldrig set originalen, men den er sat på min "skal se" liste på Netflix, så det sker nok snart.
Interrogation
En actionfilm fra i år. Actionfilm siger mig ikke meget, men der er to wrestlere med i den, så derfor skulle den ses.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar