søndag den 2. oktober 2016

Army græskar og DIY edderkopper

Mere Halloween på bloggen. Det er jo min yndlingstid.

Jeg har ikke skåret græskarret i år. Jeg har stadig for mange smerter efter operationen til at stå og kæmpe med det, så i stedet for valgte jeg at give det et army makeover. Det var egentlig noget, jeg så i en video den anden dag, at en gjorde med gaffetape, og da jeg tilfældigvis havde den samme slags tape liggende i army mønster, så måtte det altså prøves.






















Til gengæld har jeg brugt nogle timer på at lave edderkopper, men det foregik i et mere roligt tempo, mens jeg har siddet ved et bord. Jeg har lavet en lille DIY guide til jer, hvis I selv skulle få lyst til at lave dem.

DU SKAL BRUGE:
Seks flamingo kugler i to størrelser (tre af hver størrelse)
Sorte piberensere
Sort maling
En limpistol
En kniv
En saks
Seks øjne

Start med to kugler - en i hver størrelse. Dem der automatisk er hul i fra starten af.














Klip et stykke piberenser til og sæt mellem hullerne.












Skub kugler sammen.














Tag to piberensere og klip dem så du ender med otte stykker i alt.



































Tag en kniv og skær fire huller på et par mm i hver side af den store kugle.













Put en klump lim på den ene ende af hver piberenser og stik dem ind i hullerne.

















Mal kuglerne sorte.



















Når malingen er tør, limes to øjne på hver lille kugle.















Voila, færdig.









Et lille videoklip af at jeg har hængt dem op i min lampe over spisebordet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar