mandag den 26. september 2016

Ugen der gik: uge 38

Jeg fik ordnet Caspers fødselsdagsgaver i denne uge. Ikke alle er ankommet med posten endnu. Jeg mangler stadig den ene. Der er dog stadig et stykke tid til hans fødselsdag, men hans fødselsdag, hans brors fødselsdag, min brors fødselsdag og min ældste nevøs fødselsdag falder alle omkring juletid, og når der skal købes julegaver også, bliver det alt for dyrt, når alle disse ting ramler sammen, så vi må starte i god tid.

Jeg fik 100 kr fra Ude og Hjemme igen for et læsertip. Det skulle gerne komme i bladet i uge 39. Spændende at se hvilket tip, de har valgt denne gang.

Igen var vi nede og besøge svigerne, hvilket altid er hyggeligt. Vi var som sædvanlig på Pokemon jagt sammen.

Min mobil er virkelig begyndt at opføre sig åndssvagt, og vi kan ikke finde en løsning på problemet. Vi har prøvet meget forskelligt, endda at nulstille mobilen helt, men problemet bliver ved. Så snart jeg har haft åbnet et eller andet, eller en sms eller et opkald er gået igennem, så går google play tjenester helt amok og begynder at sluge 1% strøm i minuttet, hvilket jo betyder, telefonen er helt død efter et par timer, selv om jeg overhovedet ikke bruger den. Jeg skal ind i indstillinger, ind i applikstionsmanager, ind i google play tjenester, ind i administrer lager og rydde alle data der. Det skal så gøres hver gang, jeg bare har haft åbnet wordfeud, modtager en sms, osv. Det er møg irriterende. Det har stået på en måneds tid, men i starten var det kun, når jeg havde haft åbnet play store. Så blev det også, når snapchat og pokemon go havde været åbnet, og i denne uge er det pludselig blevet til alt.

I denne uge så jeg:
Birds of prey
En serie om tre superhelte kvinder, der bekæmper kriminalitet sammen i Gotham. Den var da meget hyggelig.
The Pohjoismaat
En serie om forskellige folk fra andre lande, der kommer op til norden for at opleve, hvordan vi lever eller arbejder heroppe i forhold til deres land.
Almost holy
En dokumentar om en præst i Ukraine, der kidnapper gadebørn på stoffer og simpelthen tvinger dem til at blive stoffri og få et ordentligt liv. Det kan virke barskt, men det virkede.
Audrie & Daisy
En rørende og barsk dokumentar om to forskellige piger, der er udsat for seksuelle overgreb, og efterfølgende bliver de gjort til grin i deres byer, da folk ikke vil tro på dem. Den ene af dem begik selvmord, mens den andet endte i en årelang depression. Den kan virkelig anbefales.
Eventyret om Askepot
Disneys spillefilm fra sidste år. Den var desværre ikke så god, som jeg havde håbet, så den endte med mere eller mindre bare at køre i baggrunden, mens jeg lavede mine Halloween dekorationer den anden dag.
4th man out
En film om fire unge mænd, hvor den ene springer ud som bøsse på sin 24 års fødselsdag, og nu skal de tre andre venner så lære at acceptere dette. Jeg troede, den ville være dårlig, men den var faktisk en sød og sjov film, som jeg nød.

I denne uge læste jeg:
Erik Mollerup - Hvad formanden gør...
Den var godt skrevet, men det var slet ikke min type historie, så jeg fandt den kedelig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar