mandag den 19. september 2016

Ugen der gik: uge 37

Ugen er gået med langsomt at kunne komme bedre omkring, og jeg kan tydeligt mærke en forskel fra ugens start til ugens slutning. Jeg startede ugen ud med at bruge 35 minutter på at gå i Spar og hjem igen. Jeg bor kun 500 meter fra Spar, så det tog mig virkelig lang tid, og det var hårdt at gå så langt, selv om det egentlig er så kort en afstand. I går gik jeg 2 km. Jeg er ikke sikker på, hvor lang tid det tog, men jeg gik hurtigere end i starten af ugen. Dog kan jeg stadig ikke sætte det hurtige tempo, jeg plejede at gå i før i tiden, da jeg stadig er øm, og når jeg sætter farten op, spænder det hele inde i maven.

Jeg havde et læsertip i Ude og Hjemme igen. Det er rart, at de synes, de kan bruge så mange af mine små tip.

Jeg modtog en mail i løbet af ugen. Jeg har vundet en kasse Somersby via en blog. Jeg måtte vælge en af sommerens nyheder: rabarber eller blåbær. Da hverken Casper eller jeg kunne lide rabarberen, da vi prøvede den, valgte jeg blåbær. Jeg ser frem til at modtage kassen.

Jeg var nede ved svigerne lørdag. Vi tog i Stofmøllen og købte lidt ind til vores Halloween dragter. Jeg kan ikke sy for tiden pga smerter, og jeg må heller ikke betjene en symaskine pga pillerne, jeg er på (kunstig morfin), så svigermor syede for os. Vi nåede dog kun min dragt, men den er blevet så flot. Jeg skal være spiderqueen. Det er en orange kjole med sorte blonder, og så har vi limet edderkopper på den. I Føtex købte jeg en orange hårbøjle med edderkopper sat på fra deres Halloween afdeling, der lige er kommet op, så det matcher. Casper skal være Jokeren. Svigermor lavede jakken søndag, men vi mangler at finde ud af noget med den grønne vest, der skal være indenunder.

Jeg købte spillet Until Dawn, da de endelig havde fået en brugt version i EB Games til halv pris af det som nyt. (Jeg ville ikke give 600 kr for et nyt.) Jeg har ønsket at prøve det længe, og i går gennemførte jeg det for første gang. Det er sådan et spil, hvor du tager beslutninger hele vejen igennem, og du skal se, om du ikke kan få alle 8 igennem spillet i live, men dine beslutninger har konsekvenser. Jeg gennemførte kun med 2 af dem i live. Jeg havde dog 4 i sidste scene, men så sprang jeg huset i luften og slog derved to af dem ihjel sammen med monstrene. Ups!

I denne uge så jeg:
Backlash
Et wrestlng PPV. Det var overraskende godt. De kampe der ellers var sat op, havde fået mange fans til at krumme tæer og ikke glæde sig til det, men det fungerede overraskende godt.
The Lazarus project
En thriller om en dødsdømt mand. Efter hans dødsdom vågner han pludselig i en fremmed by, og så skal han til at finde ud af, hvad der sker omkring ham. Den var rigtig god.
Daft Punk unchained
En dokumentar om bandet Daft Punk. Hvordan de startede osv. Den var okay.
Sæson 1, 2 og 3 af Rectify
Jeg slugte alle tre sæsoner på tre dage. Hold da op, hvor er det en god serie. Fjerde og sidste sæson kommer først til oktober, og der går nok lidt længere tid, inden den så kommer på Netflix.

I denne uge læste jeg:
Miles Corwin - Drabssæsonen
Et halvt år med to betjente i Los Angeles og alle de drab, de er ude for i denne tid. En journalist fulgte dem dette halve år og skrev bogen. Den var fin, men den kunne godt have været skrevet lidt bedre.
Pernille Aalund - Fra mig til dig
En bog til hendes datter. Den var dårlig. I kapitlet om sex dømmer hun endda andres sexliv, og det synes jeg bare ikke er i orden.
Lone Kristensen - Victors valg
En mors historie om hendes søn der valgte at blive selvmordsbomber. Jeg kan godt forstå hendes smerte og hendes behov for at skrive denne bog, men hun begynder på et tidspunkt at udtale sig om spillet World Of Warcraft, og det er tydeligt, hun ikke har den ringeste anelse om, hvad det spil går ud på, og hun sviner det til og får det til at lyde som om, det er spillets skyld, at hendes søn gik i den retning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar