søndag den 11. september 2016

Ugen der gik: uge 36

Dette har været en hård uge. Det var nemlig ugen, jeg skulle opereres i, men lad os starte ved begyndelsen.

Mandag var jeg til samtaler ude på hospitalet. Jeg var først inde ved tre forskellige på skift med et kvarters mellemrum. Derefter kom en fjerde og tog blodprøve af mig. Så ventede jeg på narkoselægen som den sidste, og sygeplejerske nr 2 ringede og rykkede efter ham hele to gange. Først efter halvanden time dukkede en kvinde op, som ikke virkede særlig glad for at have fået tjansen. De tre første sygeplejersker var alle søde, men nr 2 var min favorit, og jeg sagde til mine forældre, at jeg håbede, hun ville være der ved operationen.

Tirsdag blev jeg fristet af fiskebussen. Den holder oppe ved Spar hver tirsdag. I denne uge havde han lavet røget smørfisk. Det havde jeg ikke smagt før, så jeg tænkte, at hvis nu jeg endte med ikke at vågne af narkosen dagen efter, skulle jeg da prøve noget nyt dagen før. Jeg købte et stykke. Mums, det smagte virkelig godt, og det vil jeg bestemt købe igen en anden gang.

Det var gået 200 kr ind på kontoen fra Ude og Hjemme for to læsertip. 100 kr for det i sidste uge og 100 kr for et, der skulle komme i næste uge.

Onsdag skulle jeg opereres. Jeg havde fået af vide, jeg skulle faste med mad og mælkeprodukter fra midnat og med vand fra kl 6.30. Jeg skulle dukke op kl 8.30. Jeg blev dog først trillet ned til operationsbordet kl 12.40, så jeg var temmelig tørstig til sidst. Sygeplejerske nr 2 - min favorit fra før - var der, og det var jeg virkelig glad for. Hun var lige så sød som to dage før, og selv om hun virkede ret ny i det og skulle have lidt råd og hjælp fra en af de andre, så var jeg helt tryg ved at være i hendes hænder. Det var hende, der skulle stikke nålen i mig, og jeg er bestemt ikke glad for nåle, og selv om det gjorde ondt, fik hun gjorde det godt, og jeg fik ikke et blåt mærke efterfølgende, som ellers ofte er tilfældet. Operationen forløb godt. De løsnede arvævet ovre i venstre side, og så kiggede de mig ellers rundt i hele maven for en sikkerheds skyld. Alt så godt ud, men de fandt dog endnu en klump endometriose på blæren, som endometrioselægen for en måned siden havde overset.

Jeg blev passet hos mine forældre torsdag, mens Casper var i skole, da jeg ikke måtte være alene de første 24 timer efter operationen. Jeg lå op "kinøjseren" (kalder min far den sofa) på mit gamle værelse. Vi havde sørget for at købe en tablet tirsdag, så jeg kunne se Netflix derude dagen lang. Jeg blev forkælet. Min mor købte Tofuline chokoladeis og vindruer til mig. Hun lavede toast til middagsmad til mig og stuvet hvidkål til aftensmad til mig - begge dele noget jeg havde bedt om. Hun havde også købt bananer, da hun ved, jeg er ret glad for bananer og især spiser dem, når jeg er syg.

Resten af ugen er foregået i smerter. Jeg æder smertestillende dagen lang, og jeg føler mig efterhånden som en narkoman. Jeg sover på sofaen, da jeg ikke kan ligge ned i sengen for smerter. Jeg krøller min dyne sammen op af armlænet og ligger to sofapuder oven på, og så sover jeg ellers halvt siddende / halvt liggende. Jeg håber, jeg kan holde ud at ligge i sengen i nat, for jeg savner at putte med Casper derinde, men jeg har stadig ret ondt, så jeg ved ikke, om det vil kunne lade sig gøre.

Vores prøvekanal i denne måned er Nat Geo Wild, så det har været rart, at hver gang jeg vågner om natten (og det er mange gange pga smerter), så er der søde dyr på skærmen.

I denne uge så jeg:
Sæson 5 af Pretty little liars
Endelig landede endnu en sæson af den serie på Netflix. Jeg ved godt, de er bagefter, da der er lavet 7 sæsoner, men jeg må bare vente med at følge med. Desværre synes jeg ikke, denne sæson var lige så god som de 4 første. Alle serier har en sæson, der halter mere end de andre, og jeg gætter på, dette er den sæson for denne serie. Det ødelagde meget for mig, at Alison er kommet tilbage. Jeg synes ikke, hun spiller lige så godt som de andre.

Chef's table France
Egentlig sæson 3 til Chef's table serien, men denne gang er det kun kokke i Frankrig. Nr 1 var vores favorit. Nr 4 var også rigtig god. Nr 3 stoppede vi simpelthen ved halvvejs igennem. Hun fangede os slet ikke.

Lille spejl på væggen der
Eller "Mirror mirror" som er den amerikanske titel. Børnefilmen om Snehvide med Julia Roberts som den onde dronning. Det var en sød film, selv om det var tydeligt, det ikke var en rigtig skov men derimod et studie, de rendte rundt i.
Steak (r)evolution
En dokumentar om jagten på verdens bedste steak. Casper var helt hooked på denne dokumentar, mens jeg bare så med et halvt øje. Sådan er det jo at være gift med en, der er ved at uddanne sig til kok: jeg får set nogle mad dokumentarer.
Live and let live
En dokumentar om at blive veganer. Denne dokumentar var lidt mere mig end den om steaks, men den fangede slet ikke Casper. Det ligger langt fra ham at blive vegetar eller veganer, hvor jeg derimod ind imellem overvejer at droppe kød og mælkeprodukter.
Fanbusters
Eller "Ghostheads" som den hedder på engelsk. Hvorfor giver vi danskere tit film og dokumentarer nye engelske titler? Det giver ingen mening. Anyway, det er en dokumentar om Ghostbusters fans, der klæder sig ud som ghostbusters og hygger sig. Wrestleren Zack Ryder var med kortvarigt. Jeg anede ikke, han var et Ghosthead.
The fear of 13
En dokumentar om en mand, der sad på dødsgangen 21 år, før han endelig blev frifundet takket være DNA beviser. Alle de ting der gik galt i hans sag og gjorde, han sad så mange ekstra år, før de endelig fik tjekket DNA beviserne. Den er flot bygget om, som han sidder der og bliver interviewet i halvanden time og fortæller om det hele.
The woman in black 2: Angel of death
Bah, den var dårlig og fangede slet ikke. Genindspillingen af 1'eren for nogle år tilbage var rigtig flot, og både Casper og jeg var imponeret af Daniel Radcliffe i den, men 2'eren falder bare fladt og har intet at byde på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar