mandag den 5. september 2016

Ugen der gik: uge 35

I denne uge har jeg passet mine forældres hus, mens de har været på ferie. Torsdag aften holdt en fremmed bil i deres indkørsel. Mens jeg stod og var ret forvirret, kom en fremmed mand rendende ind. Det viste sig at være naboen, der havde set en mand luske rundt om mandagen, og da der få dage før havde været indbrud i et andet hus, havde han valgt at parkere en af deres biler i mine forældres indkørsel for at det skulle ligne, der var nogle hjemme. Det var jo flinkt af ham. Jeg trak gardinerne for i mine forældres stue og tændte lyset derinde, så det lignede udefra, at der var folk hjemme. Nu er mine forældre jo så kommet hjem, og de har fundet ud af, at det var en anden nabo, der havde lusket rundt på deres grund om mandagen, simpelthen fordi han også ville holde øje med huset og gå en runde om det hver aften pga samme indbrud et par dage før.

Jeg havde et læserråd i Ude og Hjemme. Man får 100 kr pr læserråd, de sætter i bladet, så det er jo rart.

Vi var til 2 x fødselsdag med wasteland tema, hvor vi var udklædte. Jeg lavede et indlæg om det i går, hvor I kan se billeder. Det var en rigtig hyggelig fest, men vi måtte tage hjem allerede ved 23 tiden, da jeg fik for ondt i maven af at sidde op i så mange timer. Den tarm der forbyder mig bare at have det sjovt. Jeg måtte tage ekstra smertestillende i går pga det, men det var en hyggelig fest, og jeg fortryder det ikke.

I denne uge så jeg:
Sæson 2 af Glitter force
Så kom sæson 2 endelig på Netflix, og jeg hyggede mig. Dog synes jeg, sæson 1 var bedre. Det ødelagde en del, at de pludselig var blevet prinsesser.
Matt Shepard is a friend of mine
En dokumentar om en ung dreng, der blev tæsket til døde, bare fordi han var homoseksuel. Den var meget rørende.
The get down
Jeg havde glædet mig meget til denne serie, men jeg blev skuffet. Der er mange gode kreative sider med i den, men samtlige skuespillere overspiller deres roller. Jeg ved jo godt, at det er en instruktør, der har fået dem til at spille så overdrevet, men det ødelægger desværre meget.
Fifty shades of black
En parodi på "Fifty shades of grey". Der var nogle sjove aspekter her og der, men mange af jokesne var bare blevet brugt før.
Don't trust the B---- in apartment 23
To sæsoner komedie serie med små afsnit på 20 minutter stykket, så den var hurtigt set. Den var ret morsom, og Krysten Ritter var perfekt i rollen. James Van Der Beek var også så genial i denne udlægning af ham selv.
Stan Lee's mutants, monsters and marvels
En dokumentar fra 2002. Egentlig er det bare et langt interview mellem Stan Lee og Kevin Smith, men den er hyggelig at se, og man lærer en del om hele det arbejde bag ved scenerne.

I denne uge læste jeg:
Mende Nazer og Damian Lewis - Slave
En trist historie om at blive solgt til slaveri i en meget ung alder. Skræmmende at læse hvor stor en rolle regeringen i Sudan spiller i dette.
Bare Bubber
Manden har aldrig sagt mig noget, og jeg har ikke set nogen af hans programmer, men bogen var gratis, så derfor endte jeg med at tage den med hjem. Hans historie var faktisk overraskende god.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar