søndag den 28. august 2016

Ugen der gik: uge 34

Jeg havde for et stykke tid siden taget chancen og købt en æske parfumesæt på et loppemarked. Jeg åbnede den i denne uge. Jeg kunne desværre ikke lide lugten. Så var det jo heldigt, at Ann gerne ville overtage dem, så hun kom lige forbi og hentede dem.

Jeg røg på hospitalet med ambulance torsdag. Jeg lå i sengen og kunne ikke falde i søvn, da jeg pludselig fik voldsomme smerter i brystkassen og kunne ikke trække vejret. Jeg blev naturligvis bange, og jeg begyndte at hyperventilere. Casper måtte ringe 112, og damen i telefonen hjalp mig til at få styr på min vejrtrækning. Der var intet at se på målinger og blodprøver, og jeg tror derfor, jeg har oplevet et angstanfald. Jeg har aldrig prøvet den voldsomme og intense smerte i brystkassen før. Som ung havde jeg to angstanfald kort efter hinanden, men fælles for de to var, at jeg kun hyperventilerede. Ingen smerte eller noget andet.

Vi var nede i byen og fik set de to nye butikker i byen: Søstrene Grene og Normal. Vi har begge forelsket os i Normal konceptet.

Vi tog i Odense zoo i dag. Der var nogenlunde styr på mine smerter i dag, så jeg godt kunne klare det. Det tog dog en time længere end normalt at komme rundt derinde, da jeg jo går meget langsomt for tiden pga smerter, men jeg hyggede mig, og det betød rigtig meget for mig at komme af sted.

Jeg har farvet hår. Det var en mørk lilla hårfarve, men den er blevet sådan lidt en blanding af mørk lilla, rødlig og brunlig i mit hår. Meget diskret men meget mørk.

I denne uge så jeg:
Sæson 4 og 5 af Vampire diaries
Så kom jeg endelig igennem alle sæsonerne, der ligger på Netflix. Jeg ved godt, der er lavet flere sæsoner, men Netflix har dem ikke endnu.
NXT Takerover: Back to Brooklyn
Et wrestling PPV. Der var knald på, og Samoa Joes kæbe gik af led, da Shinsake Nakamura ramte ham med et knæ. Kampen fortsatte dog. Som wrestler lærer man at arbejde gennem mange smerter.
Summerslam
Endnu et PPV, og endnu engang en skade: Finn Balors skulder gik af led. Han skubbede den selv på plads og færdiggjorde kampen. Næste dag røg han i operation, da skulderen var helt smadret. Det er så vildt, hvad de kæmper videre med af skader nogle gange.
Live!
En film om reality programmer, og om hvor langt man er villig til at skubbe grænserne for et program, og hvor langt man som deltager er villig til at gå bare for at komme i tv og vinde penge. Den var rigtig god.
Fittest on earth
En dokumentar om crossfit. Ikke at jeg nogensinde kommer til at dyrke denne hårde sport selv, men der ligger faktisk en del gode sportsdokumentarer på Netflix, og denne var en af dem.
Donald Trump's the art of the deal
En lille satire film om Donald Trump. Det er Johnny Depp, der spiller ham, og han er ikke til at genkende. Jeg er glad for konceptet med at tage pis på ham og hans åndssvage holdninger, men desværre er det meget amerikansk humor, som bare ikke rammer ind hos os danskere.
The huntsman: Winter's war
Jeg havde glædet mig meget til denne film, men den var desværre ret skuffende. Den var flot lavet, men selve handlingen var bare kedelig.
3½ minutes, ten bullets
En dokumentar om en 17 årig dreng der blev slået ihjel af en 47 årig mand, bare fordi de blev uenige over høj musik. Den var god.
Tyke elephant outlaw
En meget trist dokumentar. Den bør ses af alle, der fejlagtigt tror, elefanter har det godt i fangeskab og bliver trænet med kærlighed til at optræde i cirkusser.

I denne uge læste jeg:
Undercover: Jeg var Fatma i Danmark
En bog om en journalist der gik undercover for at filme i det ekstreme islamiske miljø herhjemme. Det er vigtigt at huske, at denne historie ikke viser Islam, som den er. Den viser derimod nogle ekstremister.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar