onsdag den 3. august 2016

Jeg blev opereret i går

Ja, egentlig vil jeg ikke selv kalde det en operation, da der som sådan ikke blev lavet noget inde i mig, men det er stadig det, de kalder det, når man er i fuld narkose og bliver åbnet op.

Jeg har fået åbnet mine ar fra sidste års operation i navlen og lidt længere nede, og så har de haft en kikkert inde og kigge rundt i bughulen i jagten på mine smerter.

Min tyktarm er vokset fast i siden, men de vil dog ikke med sikkerhed sige, det er årsagen til smerterne, men det var det eneste, der var at finde. Jeg har heldigvis ikke endometriose længere oppe i maven, som ellers også var under mistanke.

Det næste step er nu at komme forbi min egen læge (har fået tid på fredag), og så blive sendt baglæns i systemet til afdelingen i Nyborg igen, der så skal kigge på den tarm. Desværre sagde sygeplejersken til mig, at der ikke er noget at gøre ved den slags sammenvoksninger (selv om jeg kan læse på nettet, at de i sjældne tilfælde dog opererer), så hvis det er det, skal jeg åbenbart leve med disse voldsomme smerter resten af livet. Det er ikke noget, jeg føler, jeg kan overkomme. Alene disse sidste tre måneder har været så vanskelige, at jeg ikke kan forestille mig 40-50 år mere i det smertehelvede.

Jeg har som forventet ondt i maven i dag, men underligt nok kan jeg ikke ligge ned. Når jeg forsøger at ligge mig ned, får jeg voldsomme smerter i højre side af maven, der får mig til at skrige, og jeg føler, jeg skal kollapse. I går aftes og i nat var det "kun", når jeg lå på højre side og ryggen, men i dag kan jeg heller ikke ligge på venstre side. Det er mildt sagt skide irriterende, for jeg ønsker jo kun at ligge ned og slappe af. Jeg har lige nu fundet en mellemting mellem siddende og liggende stilling med flere puder i ryggen, jeg kan holde ud, men jeg kan kun ligge på ryggen og får lidt hold i nakken af den stilling. Ellers kan jeg godt sidde almindeligt op og stå op (stadig med ondt men ikke den der ekstreme smerte).

Så ja... det hele er noget møg lige nu.

Husk min GIVE AWAY som kører indtil på fredag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar