søndag den 3. juli 2016

Ugen der gik: uge 26

Uge 26:

Næsten hele ugen har jeg måtte ligge på sofaen pga smerter i maven. Heldigvis har jeg Netflix, og der er blevet set serier.

Jeg ringede til Nyborg hospital mandag for at komme på en afbudsliste. Der var alt for lang tid til september til min næste tid, når nu smerterne er så slemme, at jeg må ligge ned næsten hele dagen hver eneste dag. Jeg blev ringet op 10 minutter efter, da de lige havde fået et afbud til dagen efter. Jeg tog så derind tirsdag. En ny læge igen, og igen måtte jeg tage hjem uden svar på, hvad der er galt. Han havde to teorier oppe at vende. Han tror måske, jeg også har udviklet endometriose deroppe, så nu er jeg blevet sendt videre i systemet til gynækologisk afdeling for at finde ud af, om det er det. Der har jeg fået tid d. 21. juli, men jeg håber på, en afbudstid vil vise sig inden, for det er forfærdeligt at have ondt konstant og ikke kunne andet end at ligge ned. Hans anden teori er mere sjælden. Jeg kan ikke huske navnet, men det startede med P. Noget med ikke at kunne udskille affaldsstoffer. Men som sagt skal endometriose teorien først testes, og så må vi se, hvad der sker derefter.

Lægen på hospitalet udskrev 20 piller dolol til mig. Det er kunstig morfin, så nu må jeg ikke køre bil heller. Det er heller ikke ligefrem fordi jeg kan, for jeg kan ikke sidde ordentligt i bilen pga smerter. Jeg må tage tre piller om dagen, men jeg holder mig til en enkelt, for der er som sagt kun 20 piller, og jeg vil gerne have dem til at holde så langt frem som muligt, da der er tre uger til næste undersøgelse. De hjælper lidt, men jeg har stadig ondt.

Der tikkede 100 kr ind på kontoen igen for at læserråd til Ude og Hjemme. Så får vi at se, hvornår det rent faktisk kommer i bladet.

Jeg var nede og besøge svigerne i går, og deres hund Freki kom med mig hjem. Jeg skal nemlig passe ham de næste otte dage frem.

I denne uge så jeg:
Sæson 1 og 2 af Black sails
En HBO serie som er landet på Netflix, eller de to første sæsoner er i hvert fald. Jeg var ikke sikker på, den ville være noget for mig, men den var faktisk rigtig god, og jeg håber, Netflix får sæson 3 og 4 også og ikke bare fjerner serien igen, som de gjorde med The walking dead.
Sugar daddies
En film om at tjene lidt penge på at være en sugarbabe for at klare sig gennem studierne. Den var ikke specielt god, og det var især det meget ringe skuespil fra de medvirkende, der trak den ned.
Freaks and geeks
En kult serie fra 1999 jeg havde hørt en del om, men jeg havde aldrig set den. Den var sjov, og det er ærgerligt, der aldrig kom en sæson mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar