mandag den 20. juni 2016

Ugen der gik: uge 24

Uge 24:

Ugen startede ud med regnvejr, hvilket var vildt irriterende, da jeg bare sad i så mange timer mandag og ventede på, jeg kunne komme ud og gå en tur.

Mine forældre havde bryllupsdag i denne uge, så der var jeg ude og få smørrebrød sammen med andre fra familien.

Casper og jeg tog en hyggetur. Først var vi i Frydenlund fuglezoo, som altid er hyggeligt. Vi tager af sted en gang om året. Min grankusine Josephine var på arbejde, og det gode ved at kende en, der arbejder der er, at man kan få "special treatment". Vi fik lov til at komme ud i en stald, hvor der er adgang forbudt for besøgende, hvor deres kaninunger og fem kattekillinger befinder sig lige pt. Jeg forelskede mig da godt nok lige et par gange i nogle af de killinger der. De har i øvrigt fået en brun natugle unge derinde. Det er kun anden gang, sådan en er født i Danmark. Den er virkelig alt for kær.

Efter fuglezooen kørte vi videre til Lundeborg havn for at prøve at spise på et nyt sted der, der hedder Picnic. Virkelig lækker mad og lækre iceblends. Der vil vi klart tage tilbage til. Vi har aldrig været på Lundeborg havn før, men det er godt nok et hyggeligt sted med flere små spisesteder og salgssteder.

Jeg fik indkaldelse til næste del af undersøgelse af min mave, men indkaldelsen er først helt henne i september. Hvis jeg vil have udredning inden for en måned, som vi har krav på her i Danmark, kan kun Esbjerg hospital tage mig, og der er alt for langt op. Hele ugen igennem har det været lidt op og ned med de mavesmerter, men de sidste tre dage har faktisk alle været ret gode. Jeg har næsten været smertefri. Jeg kan dog mærke det, hvis jeg trykker ind på det (som f.eks. når Casper giver mig et knus) og hvis jeg sidder for længe i samme stilling (som f.eks. når jeg kører bilen hele vejen til Tommerup og Lundeborg).

Sidste afsnit af Orphan black blev lagt op i denne uge på Netflix. Jeg havde troet, serien skulle stoppe nu, da den har dalet langsomt de sidste par sæsoner, men den får en femte og sidste sæson.

I denne uge så jeg:
Martyrs
Den amerikanske genindspilning fra 2015. Jeg så originalen for nogle år siden. Den amerikanske var dog heldigvis også god, og der var kun lavet små detaljer om fra originalen af.
The client list
En film om en husmor der bliver prostitueret for at tjene penge til regningerne. Den startede lidt dårligt, og jeg overvejede at stoppe, men ret hurtigt ændrede den spor og blev god. Det var først til sidst, de skrev, at filmen rent faktisk var autentisk.
(Dis)honesty: The truth about lies
En dokumentar om at lyve, hvorfor vi gør det, og hvad konsekvenserne kan være. Den var faktisk ret god og kan klart anbefales.
The devil's carnival
En horror musical. Den var kun en time lang, men den var underholdende og med god musik.
Repo! The genetic opera
Endnu en horror musical. Der gik lidt sport i det den dag, hvor jeg så de to musicals i træk. Der var god musik og rigtig godt skuespil også. Især rollen som Graverobber var jeg helt solgt til.
Game face
En dokumentar om Fallon Fox og Terrence Clemens, der hver især er store i sportsverdenen og er henholdsvis transseksuel og homoseksuel. Man følger deres kamp for at blive accepteret pga deres seksualiteter. Den er virkelig god.
Sæson 4 af Orange is the new black
Den landede på Netflix fredag, så jeg så hele sæsonen hen over fredag og lørdag. Jeg havde frygtet lidt, hvordan den ville være, da sæson 3 ikke var særlig god i forhold til de to første sæsoner, men de har heldigvis genfundet melodien med sæson 4.
Lost inside a dream: The story of Dizzy Mizz Lizzy
Overskriften siger vist det hele. En dokumentar om Danmarks eget rockband Dizzy Mizz Lizzy. Hvordan de fik gennembrudet, hvad der skete, hvorfor de stoppede, og hvorfor de blev gendannet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar