mandag den 13. juni 2016

Ugen der gik: uge 23

Uge 23:

Igen en begivenhedsrig uge med hospital og tandlæge, jeg godt kunne have været foruden.

Jeg var forbi Nyborg hospital til kikkert undersøgelse. Jeg har aldrig lyst til at opleve det igen. Undersøgelsen viste intet med hensyn til mine mavesmerter, så de tog nogle vævprøver og sendte ind, og så vil jeg blive indkaldt, når de er undersøgt. Dog er der pludselig hen over weekenden kommet kraftig bedring i maven, og i går var jeg næsten smertefri hele dagen.

Jeg var forbi tandlægen og få lavet tanden færdig indeni. Det kostede lige omkring 4300 kr. Jeg mangler stadig at få en krone på, der vil koste 5500 kr. Hvis dette nogensinde sker igen, må tanden rives, for 10.000 kr for en sølle tand har jeg ikke råd til. Jeg ville have ønsket, jeg havde kendt prisen, før han startede på den, for så var jeg aldrig gået med til det.

Vi var forbi Cafe WØ, som jeg lavede et indlæg med den anden dag. Jeg kan godt lide ind imellem at prøve nye steder med Casper, men jeg vil helst gøre det om formiddagen, hvor der ikke er mange mennesker.

Jeg besøgte svigerne lørdag, hvor svigermor og jeg hyggede os som altid. Vi var på loppemarked som så mange gange før, og det er nok første gang, jeg ikke er kommet hjem med noget derfra.

Casper sagde pludselig, at der lå en overraskelse til mig i bilen, og at jeg skal på tur i næste weekend. Jeg løb ud til bilen, hvor jeg fandt en brochure til Frydenlund fuglezoo. Vi tager af sted hvert år, og nu havde han altså besluttet sig for, at efter alt det jeg har været igennem de sidste to uger, så skal vi af sted i næste weekend, hvor han har fri. Jeg er så glad for overraskelsen, og jeg glæder mig rigtig meget til at komme derhen igen.

Jeg var på fuglejagt to gange i lørdag. Først kl 4.30 om morgenen hvor der var en værre skræppen ude foran vores have. Et solsort par der kommer fast på foderbrættet fløj op og ned mellem naboens hustag og jorden. Jeg gik ud i haven og så, at de havde deres unge med for første gang, som lå på jorden, mens min kat Panda bare sad og kiggede forvirret på den. Jeg gik derud og opdagede, at ungen havde slået vingen. Jeg tror, den var fløjet ind i vinduet ved nabohuset. Panda rørte den heller ikke men kiggede bare på den. Jeg prøvede så at fange den, men trods en skadet vinge gav den ikke op. Den tumlede ind på et græsområde mellem husene, og jeg løb efter for at fange den. Til sidst lykkedes det, og jeg bar den hen mod et træ for at få den i sikkerhed for diverse katte i nabolaget. Fugle-far prøvede på at angribe mig, da han ikke forstod, jeg forsøgte at hjælpe. Ungen ville dog ikke tage fat i en gren i træet, så den endte på en busk ved siden af. Lidt efter kunne jeg se den flyve mellem busk og et stakit ved siden af, og et kvarter efter var hele familien væk igen, så den klarede det altså. Senere på dagen måtte jeg på fuglejagt igen, da en musvit fløj ind ad den åbne terassedør nede ved svigerne, og så skulle den jo hjælpes ud igen.

I denne uge så jeg:
Je suis Charlie
En dokumentar om terrorangrebet i Frankrig som de fleste nok husker. Den var rigtig god og forklarede alt, hvad der var sket den dag.
Bad hair day
En Disney film så den var selvfølgelig lidt barnlig, men den var også rigtig sjov. Det var sådan en aften, hvor jeg bare ikke gad noget seriøst, at jeg endte med at sætte den på, og det fortrød jeg ikke.
Being ginger
En meget rørende dokumentar om at være rødhåret og den mobning, der følger. Alle bør se den dokumentar. Han rørte virkelig mit hjerte, især da han fortalte om hans spansklærer, der også mobbede ham. Jeg var også gennem at blive mobbet af en lærer i folkeskolen, så jeg ved, hvordan det føles ikke at kunne få hjælp fra den ene person, der burde stoppe mobningen.
72 cutest animals
En dokumentarserie om de 72 sødeste dyr i verden (efter deres mening). Det tog lige omkring 5 timer at komme gennem alle 12 afsnit, og det var hyggeligt at se på alle de søde dyr.
All work all play
En dokumentar om at spille League Of Legends professionelt i turneringer, så man skal selvfølgelig have interesse i spillet for at se den.
Hercules
En god film der forklarer legenden om Hercules på en menneskelig måde. Flotte effekter og god humor. Den kan klart anbefales.
Artifact
En dokumentar om bandet 30 seconds to Mars' kamp mod deres pladeselskab. Man kan virkelig lære noget om musikbranchen ved at se denne dokumentar.

I denne uge læste jeg:
Anne Applebaum - Gulag
En bog om de sovjetiske arbejdslejre. Selv om det var en barks historie, var den lidt kedelig at læse. Der var over 600 sider at komme igennem, så den var tung at danse med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar