mandag den 6. juni 2016

Ugen der gik: uge 22

Uge 22:

Jeg har haft en noget begivenhedsrig uge, hvilket jeg dog gerne ville have været foruden.

Som jeg nævnte i sidste uge, har jeg gået rundt med ondt i maven, så jeg tog derfor til læge tirsdag formiddag. Her blev jeg sendt direkte videre til hospitalets akut afdelingen. Desværre var der meget travlt, så jeg endte med at ligge dernede i 10 timer i et rum uden hverken vindue eller fjernsyn, så det var temmelig kedeligt. Forskellige læger kom og trykkede på min mave. Jeg passer ikke ind i nogen boks med hensyn til mine smerter, så de kan ikke rigtig regne ud, hvad der er galt. Jeg blev scannet, men den viste intet. Jeg er derfor blevet indkaldt til kikkert undersøgelse på Nyborg hospital i denne uge, men det vil der komme mere om i næste uge.

Jeg fik tandpine mandag, og jeg måtte derfor til tandlæge onsdag. Det viste sig, at min tand var flækket, nerven var død, og plumpen havde skubbet sig selv lidt op. De borede plumpen ud og rensede godt igennem dernede. Jeg fik af vide, at jeg var unik, da man normalt har tre kanaler i tanden, men jeg har åbenbart fire. Der blev sat en midlertidig plump i, og så skal jeg have lavet rodbehandling senere i denne uge. Igen noget der vil blive skrevet mere om i næste uge.

Jeg har været i biografen to gange i denne uge. Første gang var jeg af sted med Casper og mine forældre. Mine forældre havde inviteret os. Vi så En mand der hedder Ove. Det var en okay film. Ikke verdens sjoveste men den havde da bestemt nogle guldkorn undervejs. Anden gang var det bare mig og Casper, der var i biografen. Vi så Warcraft: the beginning. Den var virkelig god. Okay, man kan godt se, de fleste effekter er lavet på green screen, men det gør bestemt ikke filmen dårlig. Jeg glæder mig, til de laver flere.

Jeg var nede og besøge svigerforældrene. Svigerinde Marie kom også derned, så det var ekstra hyggeligt. Svigermor og jeg tog på vikingemarked.

Casper og jeg tog en bytur, hvor vi shoppede lidt, så jeg fik købt lidt tøj. Nu har jeg lidt flere nederdele at vælge mellem, hvilket er rart.

På fars dag tog vi over på campingpladsen og besøgte mine forældre. Min bror kom også med hans kone, mens deres drenge havde overnattet der fra lørdag af.

Sæson 2 af Scream serien er ramt Netflix, men desværre er det et afsnit om ugen, der bliver lagt op. Det er så irriterende, når Netflix gør det sådan.

I denne uge så jeg:
Scream: the inside story
En dokumentar om den første Scream film. Den var rigtig god, og der lå en hel del mere bag end bare et manuskript, der blev lavet.
I dream of wires
En dokumentar om synthezisers. Den var desværre ikke så spændende, som jeg troede.
The expendables 3
Så fik jeg endelig set den sidste af de film. Der er humoristiske scener som i de første to, og den følger godt med de andre.
10 Cloverfield Lane
Jeg var bestemt ikke fan af den første Cloverfield film, men den her var rigtig god og kan sagtens ses uden at have set den første.
Redesign, rebuild, reclaim
En dokumentar om wrestleren Seth Rollins, om hans skade sidste år mens han var verdensmester, og om hans kamp tilbage til ringen i sidste måned.

I denne uge læste jeg:
Tine Bach - Nu bor vi her
12 historier om jøder der i sin tid på den ene eller den anden måde er endt i Danmark. Den var desværre ikke så interessant, som jeg troede, den ville være.
Jeg er bevæbnet og har tømmermænd
Udvalgte trusselsbreve fra rigspolitiets arkiv fra gennem 25 år. Der er godt nok mange sjove og langt ude trusselsbreve, og man kan ikke lade være med at grine.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar