søndag den 22. maj 2016

Ugen der gik: uge 20

Jeg ved godt, der stadig er en halv søndag tilbage, men jeg har ikke andre planer end at sidde ved computeren resten af dagen, så derfor kommer dette indlæg nu.

Ugen startede ud med den årlige livsstilsmesse på Valdemarslot sammen med svigermor og svigerinde. Det var hyggeligt som hvert år, og vi fik købt lidt forskellige med hjem. Desværre var helikopteren der ikke i år. Vi havde ellers rigtig glædet os, for i år havde vi endelig råd til at prøve en tur i den, og så var den der ikke. Pandekageboden var der dog heldigvis igen i år, og det er fast tradition, at vi spiser vores middagsmad der.

Jeg havde et læsertip i Ude og Hjemme igen. Det giver 100 kr hver gang. Jeg har efterhånden haft en del læsertip i bladet. Det er rart, at de kan bruge så meget af, hvad jeg ellers troede var ligegyldig viden for mange.

Vi var i biografen med René og se X-men: Apocalypse. Den var rigtig god. Det var skønt at se en god X-men film igen, for vi var skuffede over den forrige. Effekterne var rigtig flotte, og Peter rollen er vist gået hen og er blevet min favorit.

Jeg vandt for første gang en konkurrence via Kom Og Vind på deres facebookside. Jeg vandt en Farm Empire kop og 1.000.000 poletter til deres side. Jeg spiller Farm Empire rigtig meget, og koppen blev da også indviet med det samme, den kom med posten.

En idiot i Kvickly var ved at bakke ud i os på parkeringpladsen, da vi kom kørende. Vi fik naturligvis et chok og må have set sjove ud i hovederne. Mens vi parkerede, kørte han hen til os og ventede med åbent vindue. Vi troede, han ville undskylde, men da vi stod ud af bilen, sagde han bare surt, at vi ikke behøvede at skabe os. Skabe os? Vi fik et chok. Du må da meget undskylde, hr nar. Næste gang skal vi nok forsøge at smile og juble over, at vi næsten fik lov til at lægge penge til en reparation af vores bil.

Jeg prøvede at lave kaffe smørepålæg i eftermiddags. Opskriften kan findes her. For god ordens skyld vil jeg lige nævne, at ved valget mellem mandler og hasselnødder, valgte jeg mandelsplitter. Ved valget mellem honning og ahornsirup, valgte jeg honning. I får også lige et billede af det færdige projekt. Det skal nok blive spændende på morgenbrødet i morgen.





















I denne uge så jeg:
Hush
En gyserfilm om en døv kvinde, der bor ude i en skov, da en psykopatisk morder kommer forbi og leger med hende. Det var en anderledes og ret god film.
101 reasons not to be a pro wrestler
En dokumentar om wrestling. Jeg havde forventet lidt mere dybde i den, men i stedet for var det meste af det bare tilfældige samtaler på parkeringspladser rundt omkring. Tre timer fyldt med det, så det var lidt kedeligt.
Sæson 1 af How to get away with murder
Den var så god, at jeg slugte samtlige 15 afsnit i en køre i torsdags. Fra formiddag til aften kørte serien uden pause, til jeg var igennem hele sæson 1. Netflix må godt skynde sig at få sæson 2.
Codegirl
En dokumentar om en konkurrence for piger, der skal kode en app, der løser en eller anden form for problem i deres samfund. Alle lande kan være med i konkurrence, og seks hold bliver kaldt til USA for at dyste om præmien. Den var okay men lidt kedelig.
Zinzana
Igen en film med en psykopatisk morder, der hygger sig lidt for meget. Dog en thriller denne gang. Den havde virkelig nogle gyldne øjeblikke.
For Grace
En dokumentar om en kok, der vil åbne sin egen restaurant.
Cooked
En dokumentar i fire afsnit omkring madlavning. Afsnittene er delt ind i elementer som tema. Vand var rigtig god, men de tre andre hang lidt bagefter.

I denne uge læste jeg:
Frank Bøgh - 19. september (da politiet blev taget)
Den var ret kedelig. Der kommer efterhånden så mange bøger og film om anden verdenskrig, at det er svært at skille den ene historie fra den anden.

Husk at det er fra i morgen af, jeg starter op med min guldbarre udfordring. Jeg håber, I vil tage godt imod den og meget gerne give feedback til de forskellige ting, jeg har lavet med de forskellige guldbarrer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar