søndag den 15. maj 2016

Ugen der gik: uge 19

Uge 19:

I denne uge inviterede mine forældre os ud og spise på China house. Det var okay mad men bestemt ikke lige så godt som hos Shang-Hai eller Asia Restaurant. Apropos sidstnævnte så fik jeg af vide i denne uge, at de kommer til Svendborg. De skal ind og ligge i det gamle Tæppeland/Biva. Det sjove ved denne nyhed er, at jeg siden Tæppeland/Biva lukkede har gået og sagt, at Asia Restaurant burde komme derind og ligge, og nu ser det ud som om, jeg får min vilje. Dog først til efteråret, men det bliver så lækkert at få dem til byen.

I denne uge sagde jeg farvel til en ven. Jeg havde det elendigt med det. Hvordan fortæller man en, man ikke synes, vi bør være venner mere? Jeg synes, hun er en vildt sød pige, men kemien er der bare ikke, og jeg opfører mig ikke som mig selv, når jeg er sammen med hende pga den manglende kemi. Hun tog det heldigvis rigtig pænt og forstående.

Vi var ovre på campingpladsen og besøge mine forældre fredag. Der kom dog noget af et regnskyl, mens vi var der, så vi kom ikke ud og gå tur, som vi ellers først havde planlagt.

Vi var sammen med Grill og Heidi lørdag og så Melodi Grand Prix. Vi nægtede dog at stemme i år pga juryerne, som kan vælte seernes stemmer fuldstændig, og det blev netop igen bevist i år, at det var, hvad de gjorde. Ukraine vandt pga juryernes stemmer. Hvis det kun havde været seernes stemmer, der talte, ville Rusland have vundet. Jeg må dog sige, at jeg bestemt ikke kunne lide hverken Rusland eller Ukraine (jeg holdt på Ungarn og Tyskland), men ret skal være ret, og det system der er bare ikke i orden. DR sidder og inkasserer et millionbeløb fra seerne, og så kan fem mennesker lige vende det hele rundt. Det gør mig gal, og jeg håber, at flere vil følge trop med ikke at stemme til næste år, hvis det fortsætter med en jury i showet.

Osiris fyldte rundt i denne uge (10 år), som jeg lavede et indlæg med. Min store, dejlige dreng.

I denne uge så jeg:
Tales of Halloween
Nogle små historier sat sammen til en film, hvor alle historierne selvfølgelig foregår på Halloween. Den var underholdende, og en af historierne var så langt ude, og jeg var flad af grin hver gang, den lille alien (som var ret dårligt lavet) holdt sin græskar-taske frem og sagde: "Trick or treat".
Fresh dressed
En dokumentar om hip hop moden. Det er ret spændende at lære, hvordan den slags er startet i sin tid.
We are Twisted fucking Sister
Det kommer vel ikke som en overraskelse, når jeg skriver, at det er en dokumentar om bandet Twisted Sister. Jeg har faktisk aldrig rigtig hørt bandet (kan kun nævne to sange med dem), men dokumentaren var spændende. Hold da op, hvor de kæmpede i mange år for at få en kontrakt og blive store.
Addicted to sexting
En dokumentar om folk der er afhængige af sexting. Jeg har aldrig selv været til den slags, men jeg synes, det er spændende at lære om, hvad der tricker folk og ikke mindst hvorfor.

I denne uge læste jeg:
Thomas Laursen og Ole Sønnichsen - Danish dynamite
En bog om 80'er landsholdet i fodbold og spillernes egne historier om, hvordan de oplevede det. Jeg er overhovedet ikke til fodbold. Jeg synes, det er en af de mest dumme sportsgrene at kigge på, men bogen var faktisk okay at læse. Desuden havde jeg fået den gratis, så jeg mistede jo ikke noget ved at tage den ind i hjemmet til at starte med.
Ahmad Mahmoud - Sort land
Den bog burde alle læse - både danskere og indvandrere. Vi kan alle lære noget af den. Så flot af Ahmad at bryde hans sociale arv, og han er et forbillede for mange.
Thomas Rathsack - Jæger
Jeg havde ikke troet, jeg kunne nyde en krigsbog så meget, men den her var virkelig langt bedre end alle andre, jeg har haft fingre i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar