søndag den 8. maj 2016

Ugen der gik: uge 18

Uge 18:

Vi startede ugen ud med at køre til mekaniker mandag morgen kl 7.30. Vi havde fået et lille stenslag på forruden, og vi var i tvivl, om det skulle laves eller ej, så better safe than sorry. Det skulle heldigvis ikke laves, så der sparede vi de penge.

Jeg spiste hos mine forældre onsdag, og bagefter tog vi i biografen og så Der kommer en dag. Den var god men barsk.

Hornfisk har ramt fiskehandlerne, og da det desværre altid er en kortvarig fornøjelse på få uger med de hornfisk, skyndte jeg mig ned i Bendixens fiskehandel og hentede et par stykker. Der ligger fire halve i fryseren, og jeg har stegt en til aftensmad i dag, da jeg er alene hjemme. Jeg har aldrig prøvet at stege det før, men den blev bare så lækker.

Elgiganten åbnede i Svendborg fredag, men der stod flere hundrede mennesker i kø om morgenen, så vi droppede det. I stedet for kørte vi til Odense og hyggede os. Vi fik shoppet lidt og mødtes med Caspers søster og mor.

Vi var på jagt efter den nye Marabou chokolade, som er en jubilæums udgave, der ikke vil være på markedet længe. Hverken Føtex, Fakta eller Bilka havde den, men i morges fandt vi den i Kvickly. Nu ligger den herhjemme. Hvornår vi så rent faktisk ender med at smage den, har jeg ingen anelse om.

Vejret er pludselig blevet rigtig godt. Fra snevejr til høj solskin og 20 graders varme på en uge. Det er ret vildt.

Vi var forbi campingpladsen i dag med en kurv med godter til min mor i anledning af mors dag. Efter en time derover kom der en sms fra Caspers chef, der bad ham møde ind to timer tidligere, og så måtte vi ellers skynde os hjem, så han kunne nå det.

Jeg var til frisør i går. Jeg farvede jo håret sort i sidste uge, men det var ikke det, jeg ønskede. Farven hed cappuccino brown men endte med at blive sort i mit hår, så jeg bestilte tid hos frisøren til at få lyse striber i. Det er jeg glad for.

I denne uge så jeg:
Sæson 6 og 7 af Buffy the vampire slayer
Så kom jeg endelig helt igennem serien. Jeg troede, jeg havde set en del flere afsnit i sin tid (for ca 20 år siden), men jeg havde faktisk ikke set størstedelen. Nu fik jeg endelig set hele serien, og den var ganske underholdende.
Sæson 1 af Shadowhunters
Vi startede egentlig på denne serie for et par uger siden, men da jeg har set den med Casper, har det været begrænset, hvor mange afsnit om ugen, vi kunne nå med hans arbejdstider. Nu kom vi endelig igennem sæson 1. Casper har læst bøgerne, så han var meget spændt på serien. Den startede ud rigtig godt, men de sidste fem afsnit blev bare mere og mere kedelige.
Payback
Et wrestling PPV. Det var rigtig godt, også selv om de måtte arbejde uden om nogle skader på falderebet og helt tage The Wyatt Family ud af showet, selv om det var deres ansigter, der prydede plakaten. Enzo Amore kom til skade i starten af showet. Han slog hovedet først mod rebet, så ned i ringen, hvorefter han var bevidstløs, mens han rutsjede ud af ringen og landede derude. Han fik en hjernerystelse. Dette videoklip viser, hvad der skete. Til sidst i videoen er det i langsom gengivelse, og der kan man se, hans øjne rulle bagud i hovedet, lige inden han lander på gulvet.
Scott Pilgrim vs the world
Det var en sjov og tosset film, men mange steder blev den lidt langtrukken og en smule kedelig.
The human race
Jeg kunne godt lide, hvordan man fulgte den samme historie fra forskellige vinkler, men det var en meget lav budget film, hvilket godt kunne mærkes mange steder. Slutningen var lidt... lala.

I denne uge læste jeg:
Ole Brockmann - Fældende beviser
Jeg bliver aldrig træt af at læse om rigtige krimisager fra virkelighedens verden, men denne bog var dog en smule kedelig i forhold til mange andre, jeg har læst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar