lørdag den 23. april 2016

Tema fødselsdag: black and white starstruck

Jeg har fødselsdag på onsdag, men i aften holder jeg det for familien. De kommer om en time, og bordet er netop færdigpyntet. Dette års tema er: black and white starstruck. Det skulle egentlig bare have været sort og hvid, men jeg kunne ikke finde en 100% hvid bordløber. Der er en smule sølv i denne, og derfor valgte jeg at tage ordet "starstruck" med ind. Jeg havde egentlig købt hvide servietter med sorte stjerner på, men jeg endte med at folde nogle stribede servietter foldet som stjerner i stedet for.

Hele bordet.





















Hvide stjerner på sort dug. (Stjerner hjemmelavet, papirdug købt i Kvickly.)





















Sorte stjerner på hvid bordløber. (Stjerner hjemmelavet, bordløber købt i Panduro.)





















Servietter formet som stjerner. (Servietter købt i Søstrene Grene.)





















Hvide lys med sorte stjerner. (Lys købt i Netto.)





















Jeg har også bagt boller og bikset en lagkage sammen.

I bollerne er der peanutmel, som jeg fandt i Matas. Det måtte jeg bare prøve at bage med. Jeg købte også nogle poser hasselnøddeflager i Rema og puttede i.














Lagkagebundene er færdigkøbte. I første lag er der hjemmelavet skildpadde mousse og friske blåbær. I andet lag er der hjemmelavet solbær mousse. Flødeskummet er pisket med vaniljesukker, da jeg ikke kan lide den rene flødesmag. De sorte klatter er bare samme fløde tilsat sort frugtfarve købt i Kvickly.






















Så nu er jeg sådan set klar til at modtage gæsterne kl 19.

Husk min GIVEAWAY som kører indtil på onsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar