mandag den 15. februar 2016

Ugen der gik: uge 6

Uge 6:

Jeg var til tandlæge i denne uge. Heldigvis ingen huller eller noget.

Jeg mistede min "bedstemor" og var til begravelse lørdag. Bårebuketten jeg havde købt sammen med mine forældre bestod af orange tulipaner. Det var hårdt at sige farvel til hende.

Jeg var i biografen med mine forældre, hvor vi så The Danish girl. Det var en rigtig god film.

Jeg havde et læsertip i ugens Ude Og Hjemme blad.

Casper og jeg tog en tur til Tyskland, hvor vi fik handlet lidt ind. Masser af vores yndlings dansk vand som vi desværre ikke kan få herhjemme i supermarkederne.

Jeg prøvede at lave banoffee pie, og den smagte faktisk godt.

Jeg så Melodi grand prix. Det var et skuffende show. Alle tre værter klottede over ordene flere gange, og det var generelt pinligt at høre på. Danmark kommer til at synke til bunds igen i år i det store show med den sang, der endte med at vinde. Jeg nægtede at stemme, så længe de har fem dommere, der kan vende rundt i seernes stemmer, og selv om de takkede af til sidst ved de tre finalister, gad jeg stadig ikke stemme, da jeg ikke kunne lide nogle af de tre finalister.

Søndag havde vi 9 timers besøg af Thomas, Frederik og Martin. De sidste to havde jeg ikke mødt før, men jeg har spillet League Of Legends med dem mange gange og kender efterhånden deres stemmer i headsettet ret godt. De var heldigvis rigtig flinke, og det var en rigtig hyggelig dag.

I denne uge fik jeg set:
The fifth estate
En autentisk film om de to første, der arbejdede med WikiLeaks. Jeg har læst bogen engang, men jeg anede ikke, der var lavet en film over den før nu.
The hammer maniacs
En dokumentar om to 19 årige drenge, der slog mange mennesker ihjel på kort tid med en hammer. Historien i sig selv er jo skræmmende, men dokumentaren blev langtrukken. Den skulle kun have varet halvdelen af tiden. Samtidig var underteksterne rigtig ringe, og da jeg ikke forstår spansk (eller hvilket sprog det nu engang var), så gik jeg glip af en del.

I denne uge fik jeg læst:
Christoffer Rosenløv og Stig Christensen - Miriams flugt
Der findes mange bøger fra 2. verdenskrig, men denne historie var faktisk spændende. Her læser man udelukkende om 16 årige Miriam, der var i koncentrationslejr og præsterede at flygte til Danmark til sidst.
Lizl Rand - Kom stærkt ud af din angst
Egentlig en fin historie, og det er rart at læse, at hun er kommet igennem det og har klaret det fint, men det er som om, hun glemmer, at den samme "opskrift" ikke virker på alle mennesker med angst.
Fred Vogelstein - Hanekamp
En historie om da krigen udbrød mellem Apple og Google. Apple var godt nok højrøvede over for Google, og det endte jo også med at blive ris til egen røv i sidste ende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar