mandag den 8. februar 2016

Ugen der gik: uge 5

Uge 5:

I denne uge fik jeg set:
Lake Placid vs Anaconda
Effekterne var ikke særlig gode, men selve filmen var ret sjov. Hvis man er til B gysere, så bliver man underholdt af den slags film her.
Sæson 1 og 2 af Defiance
Normalt er jeg ikke til sci-fi, men jeg tog et kig på denne serie. Der var flere gange, hvor jeg overvejede at stoppe, men hver gang skete der noget, der sugede mig tilbage i serien. I sæson 2 var jeg helt færdig med at overveje at stoppe, for jeg var blevet hooked. Nu venter jeg spændt på, at sæson 3 kommer på Netflix engang.
The hunting ground
Dokumentar om folk, der bliver voldtaget på collages ovre i USA, og hvordan skolerne tysser dem ned og giver dem skylden, fordi de vil have et pletfrit ry. Skræmmende at folk bliver behandlet sådan efter den slags oplevelser.
Gallowwalkers
Jeg troede, dette ville være en film lige for mig, men jeg blev så skuffet. Den er ret kedelig, og Wesley Snipes overspiller rollen alt for meget.
Trophy kids
En dokumentar fra 2015 (ikke at blive forvekslet med dokumentaren med samme navn fra 2013) om forældre, der presser deres børn voldsomt i sport, fordi de vil have, deres børn bliver det næste store navn. De er ligeglade med, om børnene egentlig ønsker dette selv.

I denne uge fik jeg læst:
Elizabeth Gilbert - Big magic
En bog om at være lidt kreativ i hverdagen. Den er god, lærerig og skrevet i et sjovt sprog.

Efter at have haft stuearrest, blev Panda lukket udenfor igen, og det er bare gået så godt. Hun bliver ikke væk 15 timer af gangen nu. Hun er helt vild med at være udenfor, men hun kommer hjem igen hele tiden. Hvis Osiris er i nærheden, følger hun ham i numsen og går med ham ind. Hvis hun går ud, og han bliver stående indenfor, hvor hun kan se ham gennem døren, vender hun om og kommer ind igen.

Der var brand i Wok House, og ejeren blev alvorligt forbrændt. Jeg kender ham, og derfor gik dette mig meget på. To dage efter gik jeg ned og snakkede lidt med hans bror om det, for lige at finde ud af, hvordan han havde det og sådan, og jeg bad broren om at give vores tanker videre til ham. Branden skete to minutter efter, vi havde været forbi dernede og vinket til ham. Vi kørte op af vejen derfra, da brandbilerne kom kørende ned af.

Jeg mødtes med Jennifer onsdag, og Casper var med på slæb, da han havde fået fri. Vi spiste på No 1.

Fredag var jeg til læge for at tale om min endometriose. Det blev opdaget sidste år, at jeg har dette, men først på det sidste er jeg begyndt selv at læse op på det, og nu vil jeg gerne vide, hvor meget jeg har af det, og hvor det sidder henne, og om der evt kan gøres noget for at lette på de voldsomme smerter og den heftige træthed, der følger med sygdommen.

I weekenden var jeg igen nede hos svigerforældrene, og svigermor og jeg bagte fastelavnsboller.

Husk min GIVE AWAY der kører indtil på søndag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar