tirsdag den 9. februar 2016

R.I.P. Fru Jensen

Jeg havde ikke bedsteforældre i ordets forstand. De levede alle, mens jeg voksede op, men ingen af dem var interesserede i os børnebørn, og vi havde derfor intet forhold til dem.

I stedet for havde jeg Fru Jensen. Fru Jensen boede to huse fra os, og hun passede kvarterets børn, da vi var små. Jeg var den sidste, hun passede, og jeg var den, der blev længst hos hende. Jeg valgte hende nemlig som min bedstemor, og hun var der for mig gennem hele min barndom og mit voksenliv også. Selv efter jeg flyttede hjemmefra, besøgte jeg hende regelmæssigt, når jeg alligevel var hjemme ved mine forældre.

I dag ringede min mor og fortalte mig, at Fru Jensen er død. Vi vidste, det var på vej, da hun havde været syg et stykke tid, men det bliver det bare ikke lettere af. Jeg er selvfølgelig meget ked af det, og lige i dag kan verden rende mig et langt stykke.

Sov sødt, bedstemor Fru Jensen, du var der altid for mig, og jeg vil altid huske dig med glæde og kærlighed i mit hjerte. Tak fordi du tog dig af mig, og tak fordi jeg altid kunne komme til dig. Tak fordi du elskede mig.

Husk min GIVE AWAY som kører indtil på søndag.

2 kommentarer: