søndag den 31. januar 2016

Uden der gik: uge 4

Uge 4:

Denne uge har stået meget i bøgernes tegn. Jeg har skaffet mig flere forskellige bøger.

I Føtex købte jeg:
Anders Otte Stensager - Sunneva
Fred Vogeistein - Hanekamp
Michael Rasmussen - Gul feber
Sven-Ove Kjeldgaard og Bent Tilsted - Tarok

I Arnold Busck har de en byttehylde, og jeg var dernede og bytte mig til disse bøger:
Wilhelm Jung - Så er det nok
Jane Aamund - Dyrenes mennesker
Malin Lindgren - Metal på banen
Hannah Arendt - Eichmann i Jerusalem
Stig Andersen - Dramaet i Hafnia

I denne uge fik jeg læst:
Eva Damsgård - Det beskidte spil
Historien om hvorfor det tog 835 dage at få Eddy og Søren hjem, der var blevet kidnappet af pirater. Bogen er rigtig god, og man bliver virkelig både gal og ked af det på vegne af de stakkels fanger.
Wilhelm Jung - Så er det nok
Jeg aner ikke, hvem han er, men bogen var hyggelig nok at læse.

I denne uge fik jeg set:
American sniper
Jeg er en sucker for autentiske film, så den skulle ses. Den var god, og jeg er ellers normalt ikke til den genre film.
Josef Fritzl: Story of a monster
En dokumentar om dette uhyre. God dokumentar.
Moulin Rogue
Jeg kan ikke forstå, jeg ikke har set den film før. Den var virkelig underholdende.
Saving Mr Banks
Endnu en autentisk film. Jeg kunne rigtig godt lide den. Den blandede humoren og alvoren godt.
Royal Rumble 2016
Mit yndlings PPV der kommer hver januar. Det var rigtig godt, men det var den forkerte vinder i mine øjne.
Dragons
En mini serie på tre afsnit som hænger sammen med filmene "Sådan træner du din drage". Det var en meget sød mini serie.

Jeg var til læge mandag med min skulder. Jeg har haft problemer med den siden i sommers, hvor den begyndte at gøre ondt, da jeg spillede minigolf. Jeg har prøvet at ignorere det, men det er bare blevet ved. Lægen satte mig i gang med nogle øvelser og gav mig en henvisning til en fyseterapeut. Heldigvis er Caspers søster uddannet som fyseterapeut, så hun kiggede på den gratis i går. Hun kunne godt mærke, der var et problem derinde, og hun tapede den op og gav mig nogle andre øvelser.

Jeg var forbi Profil Optik for at få lavet en synstest, men der var intet i vejen med mine øjne. Det var rart lige at få tjekket for en sikkerheds skyld.

Vi spiste fastelavnsboller, og lakrids varianten fra Kvickly nede i byen var nok den dårligste fastelavnsbolle, vi nogensinde har fået. Det var både Casper og jeg enige om, og det siger ikke så lidt, når Casper er lakrids freak.

Panda blev lukket ud for første gang i tirsdags. Dog kun kortvarigt første dag. Onsdag lukkede jeg hende ud kl 4.45 om morgenen. Hun startede med at sidde på bænken og kigge ud i haven, og jeg nåede lige at tænke, at det var godt, og jeg ville lukke hende ind, når jeg var færdig med opvasken. Jeg drejede hovedet, og 30 sekunder efter var hun væk - og hun forblev væk. Jeg var så urolig, for hun kender jo ikke området endnu. Vi var ude fire gange i løbet af dagen og lede efter hende. Vi gik området tyndt og kaldte på hende, men der var ingen respons. Jeg troede, vi havde mistet hende. Kl 20 om aftenen (15 timer efter) sad hun på bænken igen og kiggede ind på mig. Hun mente vist ikke selv, hun havde været væk, og hun opførte sig helt normalt. Hun fik dog stuearrest ugen ud.

Mine forældre var på besøg onsdag.

Bilen var til mekaniker fredag. Bremserne bagi var begyndt at sige meget mærkeligt (en høj rungende lyd), og bilen trillede på flader, der bare skråede den mindste smule, selv om håndbremsen var trukket. Alt bagi til bremserne skulle skiftes, og det blev en ret dyr omgang.

Casper fik et opkald om at starte i praktik i Nyborg fra i morgen af, så det bliver spændende.

Jeg satte en GIVE AWAY i gang på bloggen på en neglelak i anledning af indlæg nr 900.

Jeg sov hos svigerfamilien fra lørdag til søndag. Casper havde aftensvagt i Rema lørdag og morgenvagt søndag, så det var lettere bare at sove dernede i stedet for at køre mellem de to byer kl 6 om morgenen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar