fredag den 22. januar 2016

Så frustreret

Min nabo har været væk i over en måned, og hendes kat går rundt og græder, eftersom hun ikke kommer hjem og fodrer ham. Dog er der vist en eller anden nabo herude, der fodrer ham, for han er begyndt at tage på.

Min nabo er dybt alkoholiseret og helt umulig at føre en samtale med (jeg har prøvet), så jeg frygtede jo, hun lå død derude et sted. D. 3. januar kontaktede jeg politiet via deres e-mail system omkring hendes forsvinden, men jeg hørte intet tilbage. I sidste uge kontaktede jeg kommunen, da de har sat hende ind i lejligheden og betaler huslejen, og de svarede i det mindste, men svaret var, at de ville sende det videre til politiet, og jeg selv måtte finde ud af det med katten.

I forgårs kontaktede jeg så Dyrenes Beskyttelse. I går blev jeg ringet op. De har haft kontakt til politiet, men naboen er ikke meldt savnet, så de fik af vide af politiet, at de ikke må fjerne katten. Jeg er så frustreret. Enten har kommunen ikke kontaktet politiet, eller også har de fundet hende et eller andet sted derude, men det hjælper jo ikke den stakkels kat, for hun har stadig ikke været hjemme i over en måned, og han render rundt derude i kulden. Vinduet til lejligheden står åbent, så han kan hoppe ind og ud, men der er jo lige så koldt inde i lejligheden med det åbne vindue, og der er ikke noget mad derinde.

Hvorfor beskytter lovgivningen ikke dyrene, når der er behov for det?

1 kommentar:

  1. That is terrible for the cat :-(

    I hope the cat will be okay.

    SvarSlet