torsdag den 31. december 2015

Tema nytårsaften: sort og orange

Så blev bordet pyntet til i aften, og som jeg afslørede den anden dag, er temaet sort og orange.

Hele bordet.












Bestik i serviet på tallerknen. Jeg måtte lige se en youtube video for at lære at folde servietterne korrekt til dette.





















Serviet i glas.






















Blomster. Vi var lige i Kvickly i morges for at købe dem.
















Mit hjemmelavede skilt fra den anden dag sat op på væggen for enden af bordet.
















Da vi var i Kvickly i morges, fandt vi nogle plastic champagne glas med sort fod. Vi købte en pakke med hjem, og så malede jeg glassene orange, så de matchede temaet.

















Hjemmet er også pyntet med orange og sorte serpentiner. Serpentiner og servietter blev købt tilbage i oktober, hvor begge dele var at finde blandt halloween pynten i enten Kvickly eller Føtex. Jeg kan ikke huske præcis hvilket supermarked, det var. Den sorte papirdug er fra Kvickly, og den orange bordløber er fra Panduro.

Maden holdes i orange tema, mens tallerknerne er sorte. Forretten er butterdej med kartofler, gulerødder og creme fraiche. Hovedretten er gulerodspasta med fløde/ostesovs. Desserten er kaffe"is" (kaffe blandet med græsk yoghurt og frosset ned), appelsin fileter, appelsin sirup, crumble og flødeskum - alting lagt i lag.

Godt nytår til jer alle derude.


1 kommentar: