søndag den 20. december 2015

Fuglene i min have - del 7

For at følge en gennemgang baglæns på de tidligere indlæg om fuglene, klik HER.

Jeg har ikke skrevet om fuglene i min have siden juli, og det er der en god grund til. Alle fuglene forsvandt nemlig, og gennem efteråret kom der inden nye til. Det var nogle lange måneder, hvor foderbrættet var tomt for liv, men så vendte det pludselig i november.

Først kom en due til. Da den havde sort hale, døbte jeg den Blacktail. (Ikke særlig kreativt, det ved jeg godt.) Blacktail kom hver dag, og han var rigtig hyggelig.

Så dukkede der en stær op, jeg kaldte for Finn.

En uges tid efter kom en solsort hun, der fik navnet Cuba. Hun kommer stadigvæk hver dag.

Til sidst har jeg fået seks skovspurve, jeg bare har døbt for kliken. De kommer i samlet flok hver dag og spiser. To af dem har bygget rede i naboens hæk, men jeg ved ikke, hvor de fire andre bor. De må jo bo i nærheden, siden de samler sig hver dag og flyver til foderbrættet sammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar