søndag den 29. november 2015

Nellike småkager

I længere tid har jeg haft lidt stødt nellike stående ude på krydderihylden, og det var efterhånden begyndt at irritere mig, da jeg ikke vidste, hvad jeg skulle bruge til det. I morges forsøgte jeg at google efter opskrifter, men der kom ikke noget brugbart op, så i stedet for gik jeg ud i køkkenet og improviserede mig frem til nogle nellike småkager, og da de endte med at blive en succes, vil jeg lige dele opskriften med jer.

Ingredienser:
100 g sukker
105 g blødt smør
1 tsk bagepulver
2 tsk stødt nellike
1 dl mælk
300 g hvedemel

Fremgangsmåde:
Rør smør og sukker godt sammen med en håndmixer.
Tilsæt bagepulver, stødt nellike og mælk og rør godt sammen.
Vend melet godt rundt med en grydeske, til du har en fast dej.
Rul dejen ud og udstik småkager.
Bag dem i 18-20 minutter i en 200 grader varm ovn (almindelig ovn).
 

6 kommentarer:

  1. De ser lækre ud, ville gerne smage en :-)
    Jeg ønsker dig en glædelig 1.advent :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du liiige er i Svendborg, inden manden når at fortære dem alle i dag, må du da gerne komme forbi og få en. :-p

      Slet
  2. They look nice. Wish I could eat them! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. You can always use lactose free butter and milk instead. Should give the same taste in the end.

      Slet
    2. I was thinking that! They do look very good :-)

      Slet
    3. You should. We liked them so much that I'm gonna bake them again Thursday for my husband's birthday.

      Slet