torsdag den 19. november 2015

Bogstav leg

Alle jer der er på facebook, ved godt, at der ind imellem kører forskellige bogstav lege rundt. Hvis man "synes godt om", så får man tildelt et bogstav, og så skal man svare på nogle spørgsmål med svar, der starter med dette bogstav. Jeg har taget en af disse lege, og jeg vil prøve noget andet med den. Jeg vil nemlig føre den ind i bloggen i dette indlæg, og i stedet for kun at svare med et bogstav, vil jeg lave den flere gange derned af med bogstaverne i alfabetet. Se dem som et anderledes "lær mig bedre at kende" indlæg.

Legen ser sådan her ud:

Jeg fik bogstavet: ?
Jeg kan lide: ?
Jeg kan ikke lide: ?
Person jeg kan lide: ?
En trist ting: ?

Man behøver ikke at svare med kun et ord. Man må godt skrive en hel sætning, så længe den starter med dette bogstaver.

Så... here we go.

Jeg fik bogstavet: A.
Jeg kan lide: Andesteg.
Jeg kan ikke lide: Arrogante mennesker.
Person jeg kan lide: AJ Lee. (Wrestler.)
En trist ting: Angst.

Jeg fik bogstavet: B.
Jeg kan lide: Bacon.
Jeg kan ikke lide: Busture.
Person jeg kan lide: Bagerafdelingens leder i Kvickly. (Min veninde.)
En trist ting: Børn der bliver misbrugt.

Jeg fik bogstavet: C.
Jeg kan lide: Cappuccino.
Jeg kan ikke lide: Champignoner.
Person jeg kan lide: Casper. (Min mand.)
En trist ting: Cykler der bliver stjålet.

Jeg fik bogstavet: D.
Jeg kan lide: Dansefilm.
Jeg kan ikke lide: Dumme mennesker. (Med dum menes der ikke intelligens her, men bare hvordan de opfører sig.)
Person jeg kan lide: Dean Ambrose. (Wrestler.)
En trist ting: Dyr der bliver mishandlet.

Jeg fik bogstavet: E.
Jeg kan lide: Egern.
Jeg kan ikke lide: Egoister.
Person jeg kan lide: Ellen. (Min svigermor.)
En trist ting: Egoisme.

Jeg fik bogstavet: F.
Jeg kan lide: Flamingoer.
Jeg kan ikke lide: Flagstænger.
Person jeg kan lide: Farfar. (Dog er han død.)
En trist ting: Farfars død.

Jeg fik bogstavet: G.
Jeg kan lide: Gulerødder.
Jeg kan ikke lide: Galende haner kl 4 om morgenen.
Person jeg kan lide: Gitte. (Min veninde.)
En trist ting: Gale mennesker der bomber andre mennesker.

Jeg fik bogstavet: H.
Jeg kan lide: Hamstere.
Jeg kan ikke lide: Hungersnød.
Person jeg kan lide: Helmuth. (Min svigerfar.)
En trist ting: Hylende unger der får det til at gøre ondt i ørerne.

Jeg fik bogstavet: I.
Jeg kan lide: Iskaffe.
Jeg kan ikke lide: Is med nougat.
Person jeg kan lide: Inge. (Min mands tante.)
En trist ting: Iskøleren er tom i supermarkedet.

Jeg fik bogstavet: J.
Jeg kan lide: Jordegern.
Jeg kan ikke lide: Julekateloger der bliver udsendt allerede i oktober.
Person jeg kan lide: Jens. (Min far.)
En trist ting: Juleræs der starter i oktober.

Jeg fik bogstavet: K.
Jeg kan lide: Katte.
Jeg kan ikke lide: Kaviar.
Person jeg kan lide: King Diamond. (Sanger.)
En trist ting: Kaos inde i hovedet.

Jeg fik bogstavet: L.
Jeg kan lide: Lasagne.
Jeg kan ikke lide: Lever.
Person jeg kan lide: Lil. (Min mor.)
En trist ting: Lort på fortovene som man træder i.

Jeg fik bogstavet: M.
Jeg kan lide: Müsli.
Jeg kan ikke lide: Malinglugt.
Person jeg kan lide: Martin. (Min bror.)
En trist ting: Møgunger.

Jeg fik bogstavet: N.
Jeg kan lide: Nougatchokolade fra Rittersport.
Jeg kan ikke lide: Nutella og peanutbutter blandet.
Person jeg kan lide: Naomi. (Wrestler.)
En trist ting: Nytteløse kampe.

Jeg fik bogstavet: O.
Jeg kan lide: Orientalsk mad.
Jeg kan ikke lide: Oliven.
Person jeg kan lide: Omar Marzouk.
En trist ting: Ondskab.

Jeg fik bogstavet: P.
Jeg kan lide: Pistacienødder.
Jeg kan ikke lide: Pebernødder.
Person jeg kan lide: Paige. (Wrestler.)
En trist ting: Pander der er skæve så fedtstoffet løber ned i den ene ende.

Jeg fik bogstavet: R.
Jeg kan lide: Røget laks.
Jeg kan ikke lide: Rødvin.
Person jeg kan lide: Roman Reigns. (Wrestler.)
En trist ting: Rygsmerter.

Jeg fik bogstavet: S.
Jeg kan lide: Solbær.
Jeg kan ikke lide: Sushi.
Person jeg kan lide: Seth Rollins. (Wrestler.)
En trist ting: Sandheder der ikke bliver fortalt.

Jeg fik bogstavet: T.
Jeg kan lide: Toast.
Jeg kan ikke lide: Torsk.
Person jeg kan lide: Thomas. (Min mands ven.)
En trist ting: Tudedage.

Jeg fik bogstavet: U.
Jeg kan lide: Ungarnsk kalkun.
Jeg kan ikke lide: Unger der skriger.
Person jeg kan lide: Ultimate Warrior. (Wrestler.)
En trist ting: Usandheder.

Jeg fik bogstavet: V.
Jeg kan lide: Vilde jordbær.
Jeg kan ikke lide: Varm mælk.
Person jeg kan lide: Vader. (Wrestler.)
En trist ting: Vandreture i regnvejr.

Jeg har valgt at droppe Q, W, X, Y, Z, Æ, Ø og Å, da de simpelthen er for svære for mig at løse.

Puha, det var slet ikke let. Det sværeste var faktisk personerne. Heldigvis er jeg wrestling fan, men det er også det eneste, jeg sådan rigtig går op i, så det var svært for mig at hente personer andre steder fra.

Husk min GIVEAWAY som kører indtil fredag d. 27. november.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar