tirsdag den 15. september 2015

Jeg har aldrig...

Jeg ligger syg på fjerdedagen nu. Jeg kan bare ikke sparke den sygdom af mig åbenbart. Jeg har ikke meget overskud, så jeg kan ikke lave nogle store ting lige for øjeblikket. Derfor har jeg valgt i dag at lave et "jeg har aldrig..." indlæg. Nogle af jer kender måske den leg som en drukleg (sådan lærte jeg selv at kende den for 20 år siden), men i dag tager jeg den selvfølgelig i den børnevenlige form. Det er egentlig ment som et "lær mig bedre at kende" indlæg. Jeg skriver diverse ting, jeg aldrig har prøvet, og derefter en lille forklaring under.

Jeg har aldrig fløjet i en helikopter.
Jeg vil egentlig gerne prøve det, og både Casper og jeg overvejer at spare op til det, da der hvert år ved livsstilsmessen på Valdemar Slot er en helikopter, man kan få en tur i for 350 kr pr person.

Jeg har aldrig ejet en gul kjole.
Min første plan var at skrive, at jeg aldrig har ejet et stykke gult tøj, men så kom jeg i tanke om, at jeg havde et par gule cowboybukser i en kort periode som teenager. Jeg kan egentlig godt lide farven gul, men den matcher desværre ikke min hudfarve.

Jeg har aldrig smagt en kaj kage.
Jeg kan ikke lide marcipan, og jeg er heller ikke den store fløde-fan, så derfor har jeg aldrig sat tænderne i en kaj kage.

Jeg har aldrig smagt kanin.
Jeg er lidt splittet omkring det at spise kanin. Folk der har prøvet det, siger det smager vildt godt, og derfor kunne jeg egentlig godt tænke mig at smage det, men samtidig har jeg svært ved at skille den slags kaniner fra kæledyrs kaniner i mit hoved, så et eller andet sted virker det også forkert på mig at spise det.

Jeg har aldrig spillet bridge.
Et kortspil jeg har hørt ordet på mange gange, men jeg har aldrig prøvet at spille det, og jeg ved faktisk slet ikke, hvad det går ud på.

Jeg har aldrig drukket et helt glas rødvin.
Lige gyldig hvor mange forskellige rødvine, jeg har forsøgt at smage på, så kan jeg bare ikke lide det stads, og derfor har jeg aldrig drukket et helt glas.

Jeg har aldrig været i USA.
USA er ikke ligefrem et land, der trækker i mig for at besøge. Hvis jeg skulle derover, skulle det enten være Miami eller Las Vegas. Miami bare for at få en tatovering hos shoppen fra programmet Miami Ink. Las Vegas for at kunne se en masse spetakulære shows. (Ikke for at gamble for det gider jeg godt nok ikke.)

Jeg har aldrig badet nøgen i havet.
Mange prøver det som unge, men jeg har kun prøvet at bade topløs.

Jeg har aldrig faret vild i en skov.
Jeg har faret vild mange gange men aldrig i en skov. I skove føler jeg mig meget hjemme og er ganske rolig, så jeg tror, det er derfor, jeg altid er kommet sikkert igennem ukendte skove.

Jeg har aldrig haft en intim piercing.
Jeg har fået spørgsmålet mange gange, da jeg var en piercet pige før i tiden. (Fire i hvert øre, en i læben, en i næsen, en i øjenbrynet, en i navlen.) Jeg har dog aldrig valgt at få en intim piercing, og jeg vil heller aldrig få det.

Jeg har aldrig givet en pige en lussing.
Et par drenge har modtaget en lussing fra mig, da jeg var yngre, men jeg har aldrig slået en pige. Jeg vil så lige sige, at jeg havde en spøjs vennekreds, så de drenge der fik en lussing, kom selv til mig og spurgte, om jeg ikke godt ville prøve at slå dem, da de gerne ville prøve at mærke, hvordan det føltes.

 Jeg har aldrig vundet i bingo.
Jeg har været til nogle bingo turneringer som barn, men jeg har aldrig prøvet at have pladen fuld og vundet. Dog har jeg vundet sidegevinster flere gange, men det gælder ikke i mine øjne.

Jeg har aldrig været på Bakken.
Jeg har været i Københavns tivoli mange gange, men jeg har aldrig været på Bakken. Jeg vil gerne prøve det.

Jeg har aldrig været i Fårup sommerland.
Min far syntes, det var for langt at køre, så derfor tog vi altid i Djurs sommerland i stedet for. Jeg vil gerne prøve Fårup på et eller andet tidspunkt.

Jeg har aldrig været på Bornholm.
Ikke et sted jeg har skænket mange tanker gennem det meste af mit liv, men det sidste års tid er jeg dog begyndt at overveje, om vi måske skal spare sammen til en rejse dertil på et tidspunkt.

Jeg skal aldrig smagt krokodille kød.
Mere og mere forskelligt kød er begyndt at ramme kølediskene i supermarkederne, og jeg har fået prøvet en masse forskelligt. Kvickly har flere gange haft krokodille kød, men jeg kan bare ikke købe det. Hver gang jeg tænker tanken om at prøve at smage netop det kød, så vender det sig bare fuldstændig i min mave, og jeg aner ikke hvorfor.

Jeg har aldrig været på myspace.
Og jeg kommer det heller aldrig.

Jeg har aldrig haft lungebetændelse.
Heldigvis for det da. Jeg håber ikke, det er noget, jeg nogensinde kommer til at opleve.

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker disse slags indlæg :D. For selvom vi to har "kendt" hinanden i en del år, så kender vi jo ikke hinanden som sådan. Så synes det meget sjovt at læse dette :D. Får helt lyst til at snuppe idéen og lave et indlæg selv, for det da sjovt!

    Kram
    Pia Lyng // www.Pialyng.dk

    SvarSlet