mandag den 28. september 2015

Gravsten - samarbejde med min far

I et år har jeg gået og planlagt at lave gravstene til dette års halloween. Da jeg ikke rigtig ejer værktøj og generelt ikke er god i et værksted, hev jeg fat i min far og spurgte, om vi skulle lave et kreativt projekt sammen for første gang. Han sagde ja. I dag har jeg så brugt flere timer derude, hvor min far og jeg har arbejdet sammen. Først købte vi materialer i Jem & Fix: en spånplade og grå spraymaling. Vi delte pladen i fire. Så stod vi ellers på skift og tegnede frem og tilbage, indtil vi fik den rette størrelse. Min far savede med sine forskellige elektriske save, mens jeg holdt pladerne. Derefter borede han skruer i, mens jeg stadig holdt det hele sammen. Jeg spraymalede bagefter af tre omgange, mens han sov sov til middag, og da de var tørre, skrev jeg på dem med en sort sprittus. Nu er jeg hjemme igen, og gravstenene står i min have.

Sådan er de placeret:








Sådan ser de ud enkeltvis tæt på:




















































































Skulle du få lyst til at lave det samme projekt, kan det gøres for 180 kr i Jem & Fix. 60 kr for spånpladen, og 40 kr stykket for grå spraymaling. Der skal dog bruges hele tre spraymaling af den grå, da den er meget lys og ikke dækker så godt. En spray blev der brugt til alle fire, men jeg måtte spraye af tre gange, før det var dækket helt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar