mandag den 27. juli 2015

Dyreprint på kjole

I år har H&M fået nogle lange kjoler. Desværre ligner de bare et firkantet telt med et gabende hul i siderne, så man kan se hele BH'en, men det er der heldigvis råd for. Jeg har købt den i tre forskellige farver, og min svigermor har lynhurtigt syet den lidt i siderne, så BH'en er dækket, og kjolen får en pænere form.

Den ene - den mørkegrønne - manglede dog lidt, så jeg besluttede mig for at prøve at male lidt på tøj for første gang. Svigermor har prøvet det flere gange før, så hun guidede mig gennem det.

Før billede af kjolen (den er syet om her, bare ikke malet endnu).





















Hvad jeg brugte: guld maling til tøj (købt i Panduro), et låg til at have maling i og et stykke pladevat sat på en træklods til at duppe malingen på med.















Svigermor tegnede mønsteret på et stykke papir. Derefter lagde hun det oven på en plasticlomme og skar mønsteret ud med en hobbykniv. Så var det bare at ligge plasticlommen på kjolen og duppe løs.







Den færdige kjole.

4 kommentarer:

  1. Åhr.. en god ide. Jeg forudser meget guldtryk i min garderobe.

    SvarSlet
  2. Nice idea to jazz-up a dress :-)

    SvarSlet
  3. And so easy too. Just remember to wash the dress first without using fabric softener. That's what my mother in law told me to do and she's painted a lot of clothes before.

    SvarSlet