tirsdag den 16. juni 2015

Fuglene i min have - del 5

Ja, det er jo efterhånden blevet en fast ting, at jeg ind imellem skriver om fuglene i min have (eller nærmere betegnet på mit foderbræt), da jeg elsker at have det dyreliv omkring mig, og jeg gerne vil fortælle andre om det. For en gennemgang af mine tidligere indlæg omkring fuglene, klik her.

Der er kommet fire nye beboere, jeg vil fortælle om denne gang.

Jeg har fået en ny solsort han. Hans næb er lidt deformt, men det ved han jo ikke. Han spiser fint med det, da han jo aldrig har kendt til andre næb. Hans næb er lidt længere end normalt (stærens længde), har farven efter hun solsortene i stedet for hannens farve, og for enden har det en lille sort plet. Pga dette anderledes næb kalder jeg ham for Weirdo.

Jeg har fået et skovspurve par. De kommer et par gange om dagen, og de bliver gerne hængende i haven på mine havemøbler og hygger sig. Jeg kalder dem for Xandria (efter bandet) og Yggdrasil.

Og så har jeg fået et ønske opfyldt. Jeg har nemlig fået en skade. Jeg synes, skader er så utrolig smukke, og jeg har længe ønsket at have sådan en i min have. Mine forældre har et par stykker, og jeg har været jaloux på dem, og så kan de ikke engang lide dem, så de jager altid deres væk. I min have er alle fugle velkomne - store som små - og min skade er så fin. Den er dog dybt sky, og det går så hurtigt, når den kommer. Lynhurtigt ind og snuppe et stykke brød, og så flyver den med det samme væk med det. Det tager kun lige 5 sekunder, men jeg har været så heldig tilfældigvis at stå i køkkenet nogle gange nu og set det, når den er kommet. Jeg kalder den for Zebra. Ja, total ukreativt fordi den deler farverne sort og hvid med zebraen.

Og nu til den triste del: dem der ikke kommer mere.

Min skovspurv JoJo som var min favorit forsvandt kort efter mit sidste indlæg. Tre ud af fire krage (Rasputin, Ulduar og Vampire) er væk, men Kokos hænger dog stadig ved. (Dem der husker det ved, at Kokos var min aller første krage.) Gråspurven Sultan (den tykke), solsorten QueQue og stæren Paulus er også væk.

Dog hænger min due Gavtyv stadig ved, og dens mage Hellhound er også vendt tilbage igen, selv om den var væk ved mit sidste indlæg. Hellhound kommer dog ikke hver dag, og jeg tror måske, de har en rede et sted, og at Hellhound er hunnen, som så ligger der.

Husk min GIVE AWAY som kører indtil på torsdag.

2 kommentarer:

  1. It's always interesting to see the wildlife in the garden. I REALLY want to get a hedgehog for the garden, I really love hedgehogs :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hedgehogs are lovely but my garden is very small and my cats run outdoor, so I won't get any hedgehogs. I do hope one day to move to a bigger place where my garden will be big enough to one of those wooden hedgehog houses you can buy in some shops.

      Slet