søndag den 24. maj 2015

Fuglene i min have - del 4

Selv om det kun er en uge siden, jeg lavede del 3, så skete der en del forandringer allerede dagen efter, og hele ugen igennem har jeg derfor kunnet kigge på disse nye fugle, jeg vil fortælle om.

Faktisk havde jeg allerede en ny beboer, da jeg lavede sidste indlæg, men jeg vidste det ikke. Jeg kunne ikke forstå, mit brød forsvandt så hurtigt om morgenen. Jeg vågner gerne ved 5 tiden og ligger brød ud ved 5.30 tiden, og brødet er gerne forsvundet nogle timer efter. En dag vågnede Casper tidligt og kiggede ud af vinduet (jeg var inde i stuen), og der så han en krage, som simpelthen "støvsuger" alt brødet op i et hug og flyver væk med det. Efterfølgende har jeg også selv set den. Den kommer mellem kl 6 og kl 6.30. Det er ikke min anden krage Kokos, da den nye er mere grå. Jeg kalder den Rasputin.

Jeg har fået en temmelig stor flok gråspurve efterhånden, og de er ikke til at kende forskel på, på nær lige en enkelt af dem, da han nemlig er dobbelt så tyk som de andre, så ham kalder jeg for Sultan.

En hun solsort er også kommet til, og jeg tror måske, hun danner par med Queque, men jeg er dog ikke sikker. Jeg kalder hende for Trunte.

Og så har jeg fået to krage unger. Jeg troede, der kun var en, men de er åbenbart kommet på skift, og jeg har ikke kunnet se forskel på dem, men i går kom de så sammen. Dem kalder jeg for Ulduar efter en instance i WoW og Vampire.

Jeg har desværre ikke set JoJo i denne uge, og hun var ellers min favorit, som kom op til fem gange i timen og var så sjov at se på, så jeg tror desværre, hun er helt forsvundet. Gavtyv har jeg heller ikke set i fem dage nu. Det er så ærgerligt, når de forsvinder fra foderbrættet, for man kommer jo til at holde af dem et eller andet sted.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar