onsdag den 29. april 2015

Fuglene i min have - del 2

Hvis du vil læse del 1 først, så klik her.

Siden mit første indlæg for snart en måned siden, er der sket lidt forandringer i haven. Min solsort Sigurd og min stær Cornelius har vist startet en bromance, og de ses konstant sammen, mens Sigurds mage Ashi kun kommer med en gang om dagen nu. Til gengæld har de to været i gang med at hente tørret græs i haven til en rede, så forhåbentlig kommer der unger ud af det. Mit gråspurve par Freddy og Edith er desværre helt væk nu, og lige så er den enlige gråspurv Dollar. Due parret Gavtyv og Hellhound kommer dog stadig fast om aftenen mellem kl 17 og 18.

Men så er der jo kommet nye til, og det glæder jeg mig over, og det er dem, dette indlæg skal handle om.

En enlig mejse og en enlig gråspurv indfandt sig med en dags mellemrum og er blevet hængende. Mejsen kalder jeg for Ingefær, og gråspurven kalder jeg for JoJo efter en wrestler/ringannouncer ovre på NXT.

Derefter kom der en krage. Den er meget sky og kommer kun en gang om eftermiddagen (så vidt jeg ved), hvor den lynhurtigt guffer noget mad i sig og er væk igen på to minutter. Den kalder jeg for Kokos. Mange ønsker ikke skadefugle ved deres foderbræt, men hos mig er alle fugle velkomne. Jeg synes, de store skadefugle er utrolig flotte, så de skal bestemt have lov til at spise her.

Derefter fik jeg et nyt gråspurvepar, som jeg kalder for Lotus og Mynte.

Til sidst har jeg fået et mejse par også. De er dog meget sky og flyver hurtigt, når de opdager mig. Dem kalder jeg for Niko og Olivia.

Jeg har lidt forskellige fugle på gennemfart, men ingen af dem er blevet hængende fast endnu. I hvert fald ingen jeg kan genkende fra de andre, og det er jo kun de genkendelige, jeg giver navne og holder ekstra øje med.

Husk min GIVE AWAY som kører indtil d. 4. maj.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar