fredag den 27. marts 2015

Rey Mysterio: collage og opdatering

Efter mit sidste indlæg om det tragiske dødsulykke under en wrestling kamp, har mine tanker naturligvis ligget meget hos Rey Mysterio, som stod til måske at blive anklaget for uagtsomt manddrab. Mere om sagen længere nede i indlægget.

I dag lavede jeg en Rey Mysterio collage. Tallet 619 er navnet på hans mest kendte finisher, og derfor skulle det naturligvis med på collagen.





















Og nu til opdateringen på hele sagen. Da jeg skrev mit første indlæg, havde jeg kun lige læst den første artikel om sagen. Efterfølgende i flere dage har jeg læst op på, hvad det har udviklet sig til, og jeg har også set kampen. Rey er blevet renset og står helt uden skyld. Hvor TV2 nyhederne (som jeg linkede til i mit andet indlæg) og andre medier først skrev, at han brækkede nakken ved at blive sparket i hovedet af Rey, er dette ikke tilfældet. Sparket kører efter planen som altid. Rey rammer ham ikke, selv om det ligner. (Wrestling er jo fake, og deres moves skal se ægte ud, selv om de ikke er det.) Derefter skal den anden wrestler selv kaste sig mod rebene og få sat sig op til Reys kendte finisher 619. Der sker det, at han får for meget fart på, så da han lander på midterste reb med armene, der holder fast i det, ryger hans krop baglæns igen, og hans hoved/nakke snapper baglæns i et voldsomt smæld, og der brækker nakken så. Med det samme ryger han fremad igen og er besvimet ind over rebet. Ingen ser det til at starte med, da det jo ligner, han bare ligger klar til 619. Hans tag team makker får samme tur ned ved siden af ham, og det er ham, der først opdager, at hans makker er bevidstløs. Han skubber til ham, så han ryger ned på nederste reb. Kun en mand reagerer uden for ringen og går hen og begynder at ruske i ham i et forsøg på at få ham til bevidsthed. Allerede her går det fuldstændig galt for firmaet, de wrestler for. De bør have læger klar med bårer og nakkestøtter, som vi er vant til at se ved det største firma WWE (som Rey wrestlede for indtil marts måned, hvor han flyttede tilbage til mexico for at wrestle dernede igen). Der går et par minutter, hvor Reys makker og den anden slås videre, og her opdager Rey så, at der er noget helt galt. Han står stille i ringen, og man kan se, at han er splittet omkring, hvad der sker. Faktisk er det ham, der får kaldt hjælp op med armbevægelser, og flere mænd kommer hen og rusker i den bevidstløse krop. Igen, det er helt forkert gjort af alle disse mænd. Kampen fortsætter og slutter et par minutter efter, og efterfølgende går der stadig flere minutter, hvor de rusker i ham og ikke får ham på en båre med nakkestøtte. Manden døde dagen efter på hospitalet.

Jeg siger ikke, hans liv kunne have været reddet, for jeg er ikke læge og kan ikke udtale mig om det, men de skulle have handlet helt anderledes i stedet for bare at stå og ruske i ham i flere minutter. Under alle omstændigheder var det dog et hændeligt uheld, som Rey på ingen måde var skyldig i, og han bliver heller ikke sigtet for noget, som det ellers først hed sig, han måske skulle. Rey har været fremme i medierne efter nogle dage og udtrykt hans medfølelse for familien, og han har for nylig også sagt, at han ikke vil stoppe karrieren pga uheldet.

Jeg vælger bevidst ikke at linke til kampen her på min blog, da jeg ikke finder det etisk korrekt af mig at vise en døende mand til jer alle. Kampen ligger på nettet, hvis folk er interesseret i at se den, men I må selv google efter den, hvis det er.

Til sidst vil jeg da lige vise jer hans finisher 619. ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar