mandag den 23. marts 2015

Hvor er det forfærdeligt

Jeg tager lige et sidespring fra, hvad jeg normalt blogger om, for jeg har sovet dårligt i nat, siden jeg fik dette af vide i går aftes, og jeg må bare have det ud af systemet.

Jeg er en kæmpe wrestling fan. Hver tirsdag har manden og jeg hygge/slik/wrestling dag, hvor vi ser alle WWE shows fra den foregående uge. Wrestling er en stor lidenskab for mig, og netop derfor er jeg meget rørt af denne nyhed.

En af mine yndlings wrestlere gennem tiden Rey Mysterio, valgte at rejse hjem til Mexico for kort tid siden for at wrestle der igen. I lørdags ramte han ved et uheld hans modstander i hovedet med et spark. Modstanderen brækkede nakken. Han døde siden hen på hospitalet.

Når man har fulgt Reys karriere, som jeg har, ved man, at han er et af de sidste mennesker på jorden, der kunne finde på at gøre noget ondt bevidst ved nogen anden. Han har altid gået meget op i hans med-wrestlere, og når nogen kom til skade, var han der altid som en af de første og forsøgte at hjælpe. Jeg ved, han må lide meget under, at han nu er skyld i en andens død, og det påvirker mig som fan.

Det er overalt på internettet, og historien har endda nået Danmark, selv om wrestling overhovedet ikke er kendt herhjemme. TV2 nyhederne har lavet en lille artikel om det, som I kan læse her.

2 kommentarer:

  1. Det kan jeg godt forstå, at du har det rigtig skidt med.
    Jeg havde engang en dygtig ven, som var prof bokser og han kom til noget tilsvarende.
    Næsebenet kan jo ramme uheldigt op i hjernen.
    Han er ikke længere bokser.
    Jeg håber Rey kommer sig ovenpå dette og kan fortsætte sin karriere.
    Hilsner og tanker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ganske forfærdeligt, når den slags sker. Jeg håber også, han kommer sig, men jeg ved, at han er af den skrøbelige støbning på det punkt, at chancen for et karrierestop pga det er stor. Der var fire i kampen, og kampen fortsatte, mens han hang bevidstløs. De andre to sloges videre, mens Rey først stod i ringen og var splittet over det hele, og det var faktisk ham, der fik tilkaldt hjælp til manden deroppe.

      Slet