søndag den 15. februar 2015

Temamiddag: hjerter

I går aftes havde vi et vennepar på besøg, og som altid lavede jeg en tema middag, og temaet var hjerter. Temaet havde absolut intet med valentines dag at gøre. Jeg havde planlagt dette tema mellem jul og nytår, men Casper har ikke haft en fri weekend før denne weekend, så derfor endte temaet med at falde sammen med den dag. Et rent tilfælde.

Hele bordet.















Hjerter servietter. Servietterne blev købt i Eurospar i efteråret, længe før jeg overhovedet tænkte på at lave et hjerter tema. Jeg synes bare, de var så søde, og forretningen havde sat dem langt ned i pris, da de bare ville af med de sidste rester.

















Hjerter på piberenser i glas.





















Hjerter strøet på bordet. Jeg har siddet med min mindste hjerter udstanser og et rødt stykke karton og lavet dem alle sammen selv.
























Første del af desserten: frugt på hjerter spyd. Jeg fandt spyddene i Tiger mellem jul og nytår, og det var dette fund, der gjorde, at jeg planlagde temaet.

















Anden del af desserten: vaniljekugle med hindbærsovs og hjerter krymmel. Krymmel er købt i Rema1000.

















Det var en hyggelig aften som altid i deres selskab. Hovedretten var hakkebøffer, kartoffelmos og en blandet omgang grøntsager. Altså, intet hjerte relateret og derfor er der heller ikke billede af det. Alle var mætte og glade, og så gik vi ellers i barndommen og så MGP.

2 kommentarer: