lørdag den 14. februar 2015

Dronning dragt og hjerter

I går var jeg nede ved svigerne, og jeg hjalp svigermor med at sy hendes fastelavnsdragt. Hun ville være dronning i år, og jeg fik lov til at bestemme lidt, så jeg lod mig inspirere hen ad 1600 tals dragter og serien The Borgias, om end i en meget nedtonet version. Svigermor arbejder i en SFO, så alle de voksne skal også være udklædte på mandag, når børnene skal slå katten af tønden. Vi nåede dog ikke at lave kronen til kjolen, så den vil hun selv lave i dag eller i morgen.





















Desværre har de ikke meget lys i deres hjem, så billedet blev ret mørkt. Men altså, det er guld stof øverst, mens skørt og ærmer er noget lyseblåt med striber.

Så har jeg haft gang i en af mine hjerteudstansere igen, og jeg har fået sat nogle hjerter på piberensere. De skal bruges til en temamiddag i aften, så det skal I nok komme til at se flere billeder af i en nær fremtid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar