onsdag den 24. december 2014

Julekalender: låge nr 24

Bag låge nr 24 gemmer sig nissepigen Thyra.

Som I fandt ud af den anden dag, har jeg to nevøer: Conrad og Bertram. De er 6 og 4 år. I år har jeg opfundet nissepigen Thyra til dem. Her til morgen skal deres mor eller far på mystisk vis pludselig finde en æske med to pakker og et brev til drengene.
 
















I brevet står der:

Kære Conrad og Bertram.

Jeg er begyndt at arbejde for julemanden i år som en af hans yndige nissepiger, og julemanden gav mig en meget vigtig opgave. Han bad mig nemlig om at finde to meget søde børn at give en ekstra lille gave juleaftens morgen.


Jeg ledte overalt efter to meget søde børn. Jeg ledte til højre og til venstre, op og ned og endda også midt imellem. Jeg var lige ved at give op, men så fandt jeg heldigvis jer to. "Hold da op, hvor er de to børn dog søde", tænkte jeg.


Jeg giver jer derfor en ekstra lille gave nu, inden juleaften starter rigtig i aften. Julemanden sender jer en hilsen på vejen. Han synes, jeg har valdt de helt rigtige to børn, for han synes også, I er meget søde.


De største julehilsner fra nissepigen Thyra.


Jeg er spændt på at høre, hvordan de reagerede på det.

2 kommentarer:

  1. This is such a nice idea for the boys :-)

    Hope you have a great Christmas, your first as a married woman :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you. The kids likeds it. :-) A merry Christmas to you too.

      Slet