lørdag den 22. november 2014

Lysestager og mandler

Normalt pynter jeg ikke op før 1. december, men jeg gjorde i dag en lille undtagelse med mine lysestager. Jeg var efterhånden blevet træt af at kigge på de små gavesløjfer i dem, så der kom nogle paddehatte i denne gang.





















Jeg har i dag leget med mandler i stor stil. Jeg har faktisk aldrig lavet noget med mandler før (ud over at hakke dem til brug i kage), så jeg købte en pose med 400 gram i og delte den i fire portioner af 100 gram i hver, og så gik jeg ellers i gang. Temmelig meget gik galt undervejs, men det var stadig sjovt at prøve.

BRÆNDTE MANDLER
Jeg fik taget dem for tidligt af panden, tror jeg, så de blev ikke som sådan brændte, men der sidder en masse sukkersnask fast på dem.



















SALTEDE MANDLER
Disse mandler var de eneste, der lykkedes 100%, og det er jeg glad for, for jeg har over de sidste par måneder udviklet en stor appetit for saltede mandler, så Casper får kamp til stregen, hvis han vil have fingrene i dem også.



















LAKRIDS MANDLER
Jeg ved ikke, hvordan det er gået sådan galt med mit lakridspulver, men det sidste af det var stivnet i en stor klump fast i bunden af glasser. Jeg hakkede amok med en teske og en skarp kniv og fik kun en smule ud i klumper, som jeg hældte i en pose og derefter knuste så meget som muligt med min kødhammer. Det blev dog aldrig til pulver igen men derimod små klumper, men jeg valgte stadig at gennemføre med det, da Casper er fuldstændig syg med lakrids i alle afstøbninger, og jeg havde jo lovet ham at lave den ene portion med lakrids.


















CHILI/CITRON MANDLER
Der kom for meget olie og for lidt chili på mandlerne. Selv om jeg strøede 2 tsk mere på bagefter, de var blevet blandet rundt i den første portion chilipulver, kom chilismagen aldrig voldsomt igennem, men den er der dog.

















Til sidst vil jeg lige nævne at trods alle disse problemer, så smager alle portionerne rigtig godt, og jeg glæder mig til at præsentere Casper for dem alle, når han kommer hjem i aften. Jeg tror ikke, det bliver sidste gang, jeg forsøger mig med at lege med mandler på den måde.

2 kommentarer:

  1. The sugar ones look nice! I do like almonds :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. They all taste good but my favourite is the salted ones.

      Slet