mandag den 24. november 2014

Bountykage med lakrids

Kender I det, at man starter ud med at lave noget nyt kageværk, og det så først ender med ikke at virke efter hensigten, men at man alligevel får det reddet hjem? Det gjorde jeg i dag.

Jeg havde fundet en opskrift på bounty barer med lakrids, og da manden er fuldstændig syg med både lakrids og kokos, ville jeg lave dem til ham. (Jeg er ikke selv fan af bounty.) Ifølge opskriften skulle man først lave massen, hælde den i en kageform og sætte den på køl 2-3 timer, til den var stivnet. Jeg smed den ind i går aftes kl 19 og tog dem ud i morges kl 9 - ergo 14 timer på køl - og det var ikke stivnet. Jeg opdagede først dette, da jeg var gået i gang med at smelte chokoladen, som man skulle rulle barerne i, men jeg kunne umuligt skære den til barer, da det bare skilte fuldstændig ad. I stedet for lod jeg den være i kageformen, hældte chokoladen ud over og dryssede med lakridspulver, og så røg den i fryseren i to timer. Viola, en bounty kage i stedet for.












EN RETTELSE TIL INDLÆGGET OM JULESOKKER I GÅR:
Det er ikke korrekt, at både Maxi Zoo og Petworld kører med max en sok pr husstand. Det er kun Petworld, der gør det. I maxi Zoo må man aflevere helt op til tre sokker, så længe hver sok repræsenterer hver sit dyr i folks husstand. Jeg er heller ikke sikker på, at Maxi Zoo trækker lod til sidst blandt sokkerne, som Petworld gør. Ekspedienten i Maxi Zoo i dag informerede mig i hvert fald ikke om det, da jeg spurgte ind til, hvordan det hele virkede, mens ekspedienten i Petworld informerede om, at de trækker lod den sidste søndag.

1 kommentar:

  1. This cake looks really nice! I used to love Bounty but then I found out I was lactose intolerant and can't have them now! I cannot think of a substitute I could use - probably lots of coconut with dairy-free chocolate! :-)

    SvarSlet