lørdag den 6. september 2014

Jeg har syet en kjole

Jeg har syet en kjole, og jeg er stolt over, at det lykkedes for mig. Svigermor lærte mig det med mønster i dag. Vi troede, vi havde valgt et let mønster, men det viste sig at være et mønster fra helvede med en del i opskriften, som selv svigermor ikke forstod, så vi endte med at lave det på hendes egen måde. Kjolen sidder dog ikke pænt på ryggen af mig, så jeg kommer ikke til at gå med den, men det var jo egentlig også bare en test for at se, om jeg kunne finde ud af det. Der er slids i begge side, hvilket jeg forsøger at vise frem på billede nr 2.










































Hvis alt går efter planen, slæber jeg mine sofapuder med ned til hende i næste uge, så hun kan lære mig at lave pudebetræk og at sy knapper i. (Knapper, lynlås, palietter, nitter og den slags er noget, jeg glæder mig til at lære at sy i.)

4 kommentarer:

  1. det er RIGTIGT svært at sy i lynlåse, og palietter :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg gerne på, men svigermor er meget dygtig til alt håndarbejde, så jeg håber virkelig, hun kan lære mig det.

      Slet
  2. This looks really good! I wish I had that ability. I can barely sew a band patch onto denim !! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Two weeks ago I couldn't either. My mother in law is a good sowing teacher.

      Slet