søndag den 10. august 2014

Lille killing

Jeg har i dag været nede og besøge mine svigerforældre. Da mig og svigermor var ude og lufte deres hund, fandt vi en lille killing. Hun kom ud fra et krat ved en skov og søgte hen mod os. Alt for lille til at være væk fra sin mor. Højst 7-8 uger gammel. Der var ikke andet at gøre, end at tage hende med os. Hun lugtede og lignede en, der havde været alene udenfor et par dage, og der var ikke meget energi i hende. Dog var hun kælen og kunne godt lide hunde. Vi fik hende placeret i en kurv hjemme ved svigerne, tog et billede af hende og gik så i gang med at stemme dørklokker i nabolaget og fremviste billedet. Ingen havde set hende før. Vi tror desværre, nogen har sat hende af ved det stykke skov der og bare efterladt hende til hendes egen skæbne. Jeg er bange for, der måske er sat et helt kuld af, og hendes søskende måske stadig render rundt derude eller er blevet taget af et rovdyr. Anyway, til sidst fandt vi en plejemor til hende. Plejemor samarbejder med Faaborg dyrehospital og har i forvejen to killinger i pleje fra dem af, så hun tog hende til sig og vil tage hende ned til dyrehospitalet i morgen og få tjekket hende igennem. Hun fik lidt mad i hende i løbet af dagen, men ellers vil hun bare sove, sove og sove. Der er ingen energi i det stakkels pus, og det er da forståeligt nok, hvis vi har ret i mistanken om, at hun har rendt rundt et par dage i så ung en alder.

Jeg døbte hende Müsli pga hendes tortie farver.

Lidt billeder af den smukke pige:











































1 kommentar: