søndag den 31. august 2014

Fra bukser til nederdel (svigermor prøver på at lære mig at sy)

Jeg har i mange år ønsket at lære at sy, og i denne weekend har svigermor taget udfordringen op med at forsøge at lære mig. Lidt gammel lærdom sad dog åbenbart stadig fast fra 4.-5. klasse i folkeskolen (over 20 år siden), så jeg skulle ikke starte helt fra bunden - men næsten da.

Første projekt gik på at sy et par af mine bukser om til en nederdel. Det var ikke helt så let, da stoffet i mine bukser er noget meget levende stof, men eftersom det er mit første sy projekt, så er jeg egentlig tilfreds med resultatet.

FØR:





















EFTER - FORFRA:










































EFTER - BAGFRA:










































Hvis alt går efter planen, vil hun i næste weekend forsøge at lære mig det med mønstre. Altså, generelt at finde ud af at tegne/klippe dem ud og sy efter dem. Det skulle jo gerne ende med, at jeg kan sy tøj til mig selv. Det er i hvert fald en drøm, jeg har, men vi får at se, hvor det ender henne.

2 kommentarer:

  1. This is really creative! I like the finished skirt - it looks good :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you. I didn't really like the pants because they gave me a square shape, but the skirt will give a better shape for me.

      Slet