tirsdag den 18. marts 2014

Music challenge

Jeg lavede jo en movie challenge den anden dag, så i dag googlede jeg efter music challenges og fandt denne her. Jeg vil dog ikke løse den over 30 dage som beskrevet men derimod løse det hele nu. Jeg har ligget syg siden i går, og jeg er træt af at ligge på sofaen med fjernsynet kørende, så jeg er kravlet hen til computeren for at få lidt andet input, og når denne challenge er løst, kravler jeg tilbage til sofaen.





















I stedet for bare at skrive svarene, vil jeg prøve at finde sangene på youtube og sætte dem ind, så I kan høre dem, hvis I får lyst til at se, om de også har samme indvirkning på jer. Jeg er stor metalfan, og jeg ved, det er de færreste af mine læsere, der hører den slags, så mange af sangene er nok ukendte for jer, og dette er også en grund til at sætte dem ind, så I kan få mulighed til at lære dem at kende, hvis I da ellers kan holde ud at lytte til metal.

Anyway, sæt i gang...

1: A song that describes you.
Within Temptation - It's the fear.
En sang der handler om, at hun kæmper med en masse indeni, som hun er bange for vil komme ud og skade personen, hun elsker. Jeg kender selv til alt det med at kæmpe med ting, da jeg i mange år kæmpede med at prøve at forstå, at jeg var anderledes end andre. Først som 23 årig søgte jeg psykologhjælp og fandt ud af, at jeg lider af borderline med tilhørende socialangst og lidt odc.


2: A song from your early childhood.
Sonny Soufle Chock Show - En stor familie.
Jeg kan huske som helt lille at sidde ude foran min storebrors lukkede dør og forsøge at høre sangen gennem døren, fordi han ikke ville lade mig låne båndet og høre den inde på mit værelse.
 

3: One of your favourite songs.
King Diamond - Dressed in white.
Ingen tvivl der. Jeg har været King Diamond fan, siden jeg var 11 år (altså snart i 22 år), og den sang har været min yndlingssang i lige så lang tid.
 

4: A song that describes your parther/ideal partner.
Mercenary - Redefine me.
Den beskriver ham ikke som sådan, men den beskriver hvordan jeg havde det med ham i de første par uger af vores forhold, og hvor meget jeg frygtede, han måske ville forlade mig, når han lærte den rigtige jeg at kende.
   

5: A song you exercise to.
Therion - Crowning of Atlantis.
Den var lidt sværere, for når jeg direkte dyrker motion herhjemme på stuegulvet (30 minutters workout hver aften), så plejer det bare at være med tv'et kørende. Jeg går dog også ture, hvor jeg ofte har mp3 afspilleren med, og der er "Crowning of Atlantis" altså knald god at gå i takt til, da den får en til at sætte farten op.
 

6: A song that inspires you.
Xandria - In love with the darkness.
Da jeg hørte den sang første gang, følte jeg mig voldsomt inspireret til selv at skrive sange. Jeg skrev sange i forvejen, men denne sang gav mig lige et spark bagi til at skrive igen i den periode.
   

7: A song that has helped you through a painful time of your life.
Therion - Lemuria.
For nogle år tilbage hvor jeg igen var inde i en periode med depression, hørte jeg denne sang rigtig meget. Den fik mig til at starte med at drømme igen i en ellers sort periode.
   

8: A song that makes you want to dance.
David Bowie - Magic dance.
De fleste har set "Labyrinten" og kender derfor sangen. Den får bare ens krop i hopla.

9: A song that makes you emotional or sad.
Kelly Family - First time.
Egentlig er sangen skrevet til nogle prostituerede, som Patricia Kelly mødte i Frankrig, men i min teenagetid hørte jeg den meget, når jeg havde hjertesorger, og den kunne ofte få mig til at græde.
   

10: A song with exceptional lyrics.
Shinedown - What a shame.
Jeg lærte først denne sang at kende i januar, og første gang jeg hørte den/læste teksten, sagde jeg til Casper, at den måtte være skrevet til en, da man ikke kan skrive så stærkt, med mindre man har oplevet det. Jeg undersøgte det efterfølgende, og ganske rigtigt... den er skrevet til hans afdøde onkel.
   

11: Your favourite duet.
King Diamond og hans kone Livia - Darkness.
Det absolut stærkeste nummer (efter min mening) på "Puppet master" albummet. En sang der ligger fast på min mp3 afspiller, og som jeg nyder at gå tur til. 
  

12: A mind-tripping song.
Tristania - Tender trip on earth.
Tja, med ordet "trip" i titlen, så siger det jo nok lidt det hele.
 

13: A song you listen to when feeling rebellious.
Stormtroopers Of Death - Shenanigans.
Der er knald på den sang, og i mine yngre dage til fester, sad vi alle og skrålede med.
"Ask me how I sleep at night!
This is how I live my life!
Drinking, smoking, screwing right!
Don't tell me how to live my life!"

   

14: A song that cheers you up.
Shinedown - Diamond eyes (Boom-ley boom-ley boom).
En sang jeg har hørt hver uge i over et år, da den var temasangen til wrestlingshowet "Main Event". Main Event showet er netop det show, vi starter ud med at se hver uge herhjemme, og den sang fik mig altid gejlet helt op, og så var jeg bare i godt humør og klar til at se flere timers wrestling. Desværre skiftede de temasang på showet i sidste måned.
   

15: A song that calms you down.
Therion - Helheim.
Jeg slapper bare helt af, når jeg hører den sang, og mine sanser skærper sig bare mod at nyde den fuldstændig og høre teksten.
   

16: A good song for a wedding.
King Diamond - The wedding dream.
Altså, der er jo lidt kirkemusik med i den, om end teksten ikke er så venlig igen. Hvis jeg havde råd, ville jeg hyre King Diamond til at spille til mit bryllup, og så skulle den sang helt bestemt på setlisten.
   

17: A guilty pleasure song.
Tatu - Not gonna get us.
Det er ikke så tit, jeg hører den længere, men jeg har sneget mig til at høre den flere gange, når jeg har været alene hjemme.
   

18: A song you have heard live (or would like to).
Helloween - Eagle fly free.
I 1996 var vi taget fire tøser afsted til Midtfynsfestival for at se Kelly Family. Helloween skulle optræde før dem, og jeg havde aldrig hørt om dem før. De leverede et mega fedt show, og jeg har været fan siden. Specielt husker jeg "Eagle fly free" sangen, som bare rev min verden fuldstændig rundt, og jeg var solgt.
   

19: A song you like that is outside of your choice genre.
Narcotic Thrust - I like it.
Jeg kan ikke engang forklare, hvad det er, jeg kan lide ved denne sang. Jeg kan bare godt lide den.
  

20: A song you can play on an instrument.
D:A:D - Laugh and a half.
Den her måtte jeg tænke temmelig meget over, for jeg spiller både guitar og keyboard og kan derfor spille rimelig mange kendte sange. Jeg endte dog med dette D:A:D nummer, da det er et af mine yndlingsnumre at sidde og spille. 
  

21: A song that you can sing along to whenever you hear it.
D:A:D - Sleeping my day away.
Igen et utal af valg, da jeg jo er musikalsk anlagt. Jeg både spiller, synger og skriver sange, og derfor synger jeg også med på næsten alt, jeg hører. I min blå bog i folkeskolen stod der under motte: "Bryder ud i spontan sang." Valget faldt dog igen på et D:A:D nummer, da det er et fedt nummer, som jeg altid skråler med på.
 

22: A song you would play at your own funeral.
Psychotic Waltz - My grave.
Den skulle jeg slet ikke tænke over, for siden jeg hørte det nummer for første gang for omkring 10-12 år siden, har jeg sagt, at jeg gerne vil have det spillet til min begravelse. 

23: A song you would put on a playlist for someone special.
Ill Nino - How can I live.
Jeg synes, det er en smuk sang, og jeg kan godt finde på at begynde at synge den, mens jeg tænker på Casper.
"All that lies in me!
All that dies in me!

How can I live without you?"
   

24: A song you dislike.
Britney Spears - Oops I did it again.
Jamen, dummere tekst findes der ikke. Næh hovsa, det var sørme ikke med vilje, at jeg legede med dit hjerte - thi hi fnis, poptøs i løbetid.
   

25: A song from a movie soundtrack.
Dokken - Dream warriors.
Ja, her burde Ill Nino sangen nok ligge igen, da den er fra Freddy VS Jason, men i stedet har jeg valgt Dokken med "Dream warriors", som er fra Nightmare On Elm Street 3. En virkelig sjov musikvideo også, hvor Freddy Krueger spiller med sammen med bandet.
   

26: A song that captures your current life situation (or some part of it).
Meat Loaf - Blind as a bat.
Den var faktisk svær, for ud over at jeg ligger syg i disse dage, så er mit liv pt lige inde i et stille og roligt løb uden depressioner og andet møg. Jeg har derfor valgt denne sang, da jeg synes, den minder mig om, hvor god Casper er for og ved mig, og hvor meget han egentlig finder sig i fra min side af, når jeg ryger i mine sorte huller, og hver gang står han der bare klar til at holde om mig og elske mig.
"Your love is blind, blind as a bat!
The way that you're leading me home like that!
Your love is blind, blind as a bad!
Your heart is kind, mine's painted black!

The way you forgive me and just take me back!
Your love is blind, blind as a bat!"

   

27: A song that reminds you of an event.
Eminem - Sing for the moment.
Den minder mig om, da min fætter Thomas fyldte 30 år. Jeg og hans lillebror (min fætter) Morten stod på gulvet og sang til denne sang. Morten freestylede på dansk ind over versene (han er tidligere rapper og rappede faktisk med Ufo og Yepper, før de blev populære, i deres band kaldet De Fire Musketerer), og jeg sang så omkvædene. Jeg var lige blevet single dagen før og var egentlig utrolig ked af det den aften, men da vi gik amok til den sang, glemte jeg lige mine hjertesorger for en stund.
   

28: A current and popular song that you like.
Passenger - Let her go.
Den her er virkelig svær, da jeg slet ikke er inde i det nye musik. Jeg hører kun radio, når jeg kører bil, og oftest vælger jeg at tage en cd med i bilen, så jeg slipper for at høre alt det pop, techno og dance, der ofte er i radioen. Den eneste jeg kan komme i tanke om er denne sang, og jeg ved faktisk ikke, hvor ny den er længere. Den minder mig om min hund Sona og hvor hårdt det var at give slip på hende.


29: A song that you loved as a teenager.
Kelly Family - An angel.
Jeg var jo Kelly fan en overgang, og alle Kelly fans elskede den sang.

30: A song symbolic of the changes you would like to make in your life.
After Forever - Beautiful emptiness.
En sang der handler om alle de folk, der piller hende ned, og hvordan hun drømmer om at skære dem ud af hendes liv, for at det kan blive bedre. Denne process gik jeg selv langsomt i gang med sidste år. Efter Casper friede, begyndte jeg at se lidt lysere på det og pille de negative folk ud af mit liv.
 
 Husk min GIVE AWAY som kører indtil i morgen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar