torsdag den 5. december 2013

Snefnug og andre småting

Sidste år byggede jeg en del med ispinde, men jeg kom bort fra det og har faktisk slet ikke rørt ispindene i år overhovedet. Det har jeg egentlig været lidt ked af, for jeg synes, det er sjovt at sidde og lege med, men jeg har bare ikke kunnet få nogen ideer ind i hovedet. Jeg plejede jo at bygge gnaverhuse, men det har jeg ikke så meget lyst til længere, så jeg manglede en ny idé. Den kom i går. Serveret af en kreativ kvinde på youtube, der sammen med sin datter havde lavet en video, hvor de lavede snefnug af ispinde. Fantastisk idé som jeg bare måtte prøve selv, og det har jeg så gjort i dag. Det er egentlig meningen, at snefnuggene skal spraymales bagefter, men grundet vejret i dag kan jeg ikke rigtig komme udenfor og gøre det, så det blev nødløsningen med en billig akrylmaling fra Lidl, som desværre ikke dækker lige så godt. Jeg er dog stadig helt vild med projektet, og det er da bestemt et, jeg skal huske på til fremtidige juleprojekter.

































Så blev "indmaden" i de nye lysestager også lige skiftet ud med lilla pyntesten og sølvfarvede kugler. Jeg synes, kuglerne gav det et lidt mere julet look.





















Der var nogle kugler til overs i pakken, så de blev bunden sammen til et stykke julepynt, som blev hængt op i vinduet i køkkenet.






































Normalt viser jeg ikke mit hår frem, når jeg har farvet det (hvilket sker ret tit), men i går prøvede jeg noget nyt, som jeg simpelthen er blevet så vild med, at jeg ikke kan lade være med at vise det frem. Rødt med sorte striber. Min frisør har gjort et rigtig godt job, og jeg overvejer helt seriøst, om det skal gentages til næste år, når jeg skal giftes.

2 kommentarer:

  1. STORT tillykke, du har vundet min give away, hvor du har vundet 3 fine julekugler.
    Jeg har sendt en mail til dig(:

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg har svaret. :-) Jubii, mere julepynt til hjemmet.

      Slet