mandag den 21. oktober 2013

Pyntet dør, silkepapir og æblesaft

Bloggen har stået stille et stykke tid, men jeg var fuldstændig booket op med aftaler i sidste uge + jeg lå syg også, så der blev bare ikke tid til at lave noget som helst andet end at sove, når jeg var hjemme. Nu er jeg klar igen, og jeg har i dag hygget mig lidt med nogle ting, der skal vises frem.

Jeg fik endelig pyntet den sidste ledige dør i hjemme i dag. Det er døren mellem soveværelse og stue, den side der vender ind mod stuen.





















I sidste uge gik jeg forbi en hylde med silkepapir nede i Tigeren. Jeg har faktisk aldrig prøvet at lege med silkepapir før - ikke engang i folkeskolen - men jeg tog chancen og købte en pakke. What the hell, kun 10 kr jo. Jeg lavede i dag den pakke om til to blomster, og jeg synes selv, jeg slap helt godt fra det i betragtning af, at det var min første gang.










































De hænger nu og pynter på to billeder i hjemmet.














Svigerforældrene har så mange æbler i deres have for tiden, så jeg fik nogle med hjem i går, så jeg kunne prøve at lave æblesaft. Saften i sig selv var mere sød end andre frugter, jeg har arbejdet med, så jeg slap for at putte sukker eller SØD i, som jeg ellers plejer. Dog valgte jeg stadig at pifte den op med en enkelt tsk vaniljesukker, da vanilje og æbler bare går så godt sammen, så det blev til en æblesaft med vanilje.

2 kommentarer:

  1. Den ser nu også god ud, den saft der. Hvis der er for mange æbler i overskud her, så laver jeg æblemos. Det er godt til kager, men også mums på en skife franskbrød søndag morgen :)

    kh
    Simone

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu var æblerne ikke pæne, så jeg ville ikke bruge dem til andet end saft. Fik åbenbart også lidt kød med, da jeg fandt en halvlang sort orm i vasken bagefter, som åbenbart var druknet i vandet derned. Temmelig meget ad!

      Slet