tirsdag den 15. oktober 2013

Kaffebrownies og et par vundne give aways

Jeg har før delt kageopskrifter, når jeg har prøvet nogle lidt anderledes opskrifter, og nu er det tid til en igen. Jeg har nemlig bagt kaffebrownies med kaffecreme, og de smager bare så godt. Jeg vil dog råde til at bage dem dagen før og opbevare dem i køleskabet natten over, for smagen bliver bare så meget bedre dagen efter.

Ingredienser:
TIL KAGE:
110 g smør
120 g mørk chokolade
3 spsk stærk kaffe
250 g rørsukker
3 æg
50 g lys chokolade
80 g paranødder
100 g hvedemel

TIL CREME:
100 g hvid chokolade
50 g smør
3 spsk stærk kaffe
200 g flormelis

Fremgangsmåde:
KAGEN:
Tænd ovnen på 180 grader (almindelig ovn).
Smelt smør, mørk chokolade og kaffe i en gryde ved svag varme.
Rør til massen er glat og jævn.
Pisk sukker og æg skummende med en elpisker i en skål.
Tilsæt den let afkølede chokolademasse og pisk videre.
Hak den lyse chokolade fint og paranødderne groft.
Vend den lyse chokolade, paranødder og mel i dejen med en ske.
Hæld dejen i en smurt form (25x30 cm) og bag kagen i 25 minutter.
Lad kagen afkøle i formen.

CREMEN:
Smelt den hvide chokolade, smørret og kaffen over et vandbad.
Tag skålen af varmen.
Sigt flormelis i og rør i cremen, til den er jævn.
Smør cremen ud over den afkølede kage.
Når kagen er størknet skæres den i ønskede stykker og pyntes evt. med chokolade eller nødder på toppen.

Kagen i form:















Brownies skåret og pyntet:













Så har jeg været så heldig at vinde to give aways på en uge. Jeg er sikker på, det er den gode karma fra at sende julegaver til børn, der har gjort, at jeg pludselig har vundet. Jeg vil lige vise mine gevinster frem.

Et lager af Nutrilett produkter til en værdi på over 3000 kr:



















Forskellige kreative ting:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar