mandag den 30. september 2013

Halloween dekoration og flagermus

I morgen er det 1. oktober, og så nærmer halloween sig, som jo er min absolutte favorit højtid. Som teenager drillede vennerne mig med, at jeg havde en græskar fetish, fordi jeg købte alle halloween ting, som forestillede græskar, som jeg kom i nærheden af. Jeg har stadig flere af disse ting stående i hjemmet til pynt.

Til jer der ikke har helt styr på halloween, får I lige datoerne her:
31. oktober: Allehelgensaften (og den dag det er halloween).
1. november: Allehelgensdag.
2. november: Allesjælesdag.
I Danmark har nogle folk valgt (jeg aner ikke, hvem der bestemmer den slags), at allesjælesdag skal rykkes en uge frem til, hvilket ingen mening giver, da disse tre dage skal være i forlængelse af hinanden og også er det i alle andre lande, som har halloween oppe at vende. Men selve halloween ligger også fast herhjemme d. 31. oktober, og det er den dag, ungerne kommer og tigger slik, som de jo er begyndt på rundt omkring i Danmark også.

Her til aften fik jeg hængt min græskar lyskæde op (den lyser så fint i stuen lige nu), og derefter gik jeg i gang med at lave lidt halloween ting.

Jeg var ret vild med min dekoration sidste år, så jeg har valgt at gentage samme dekoration i år igen. Jeg kunne desværre ikke få fingre i nogle orange lys igen i år, så valget faldt på nogle grønne i stedet for. Den kommer til at stå til pynt hele måneden og vil så blive tændt på de tre mærkedage.





















Hvad kan man lave med brugte gaveæsker fra f.eks. H&M?














Med lidt maling og pap kan man lave dem om til flagermus. Hvis man har børn, kan de også bruges til at have slik i til halloween.

















Husk min GIVE AWAY som kører indtil tirsdag d. 8. oktober.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar