tirsdag den 11. juni 2013

Rottehus

Jeg har i dag lavet et hus til mine drenge rotter. Det tog lige omkring 5 minutter og var vildt let at lave, så jeg lavede samtidig også en lille guide, hvis andre derude holder rotter eller andre gnavere og gerne vil lave et simpelt hus til dem.

Du skal bruge:
En lukket kasse X-ray med hul i det ene hjørne. (Købt i Fleggaard i Tyskland.)
En skarp kniv.
En limpistol.














Skær kassen midt over og skær de brede stykker af fra den halvdel, hvor der ikke er hul i hjørnet. Skær evt. også hullet lidt større (det gjorde jeg).














Lim de to løse sider ovenpå som tag.














Og voila, så er der et hus. Så nemt at lave og tager ingen tid. Du kan vælge at male det, hvis du ønsker at pifte det lidt op, men hver meget opmærksom på at bruge noget maling, som gnavere kan tåle at spise, da de jo har en tendens til at tygge i alt og smage på alt.

Og så lige et par poseringsbilleder med mine to drenge Mickey og Diego. (Min tredje dreng Fyrsten lå og sov alt for tungt til at være med.) Det er Mickey på taget og Diego inde i huset.























































Huset er efterfølgende blevet rykket ind i deres bur, så de kan benytte det derinde.

Husk min GIVE AWAY som kører indtil d. 18.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar