søndag den 31. marts 2013

Pensel-holder og lysestager

Ja, så har jeg været i gang igen med et par kreative input i dag. Jeg har lavet en pensel-holder og nogle lysestager til fyrfadslysene. Jeg har lavet en guide til lysestagerne også, da de er lette at lave. Guiden kommer længere nede.

Men først til min pensel-holder.

Jeg tog denne shampoo fra Matas...





















...skar den ned og limede stof på (nogle gamle gardiner blev brugt)...





















...og så har jeg en pensel-holder nu. Det skal nok blive en del mere lettere at arbejde med, når jeg maler billeder.





















Og så til lysestagerne. Jeg kan ikke tage credit for idéen, da jeg så den et andet sted for et stykke tid siden. Jeg har desværre glemt, hvor jeg så dem henne. Enten var det på Panduro's facebookgruppe, eller også var det i et ugeblad.

Til lysestagerne skal du bruge:
Tomme (og rensede) syltetøjsglas
Spraymaling
Snor



















Bind snor rundt om glassene.













Spraymal glassene. Husk altid at gøre det udenfor og følg anvisningen på spraymalingen.
















Når malingen er tør, kan glassene tages ind.









Klip snorene af.












Sæt et tændt fyrfadslys i hvert glas. Hvor snorene har siddet, vil lysene kaste skygger ud fra. Jeg glæder mig til at brænde dem i mørket senere, så jeg kan se, hvordan skyggerne vil lande i hjemmet.




























Tak til svigermor for at donere syltetøjsglassene til mig til dette projekt. :-)

Husk at det er i morgen, at jeg sætter den første af hele fire give aways i april i gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar