mandag den 11. marts 2013

Buegange

Jeg har i dag lavet disse to buegange med blomster og fugle.




































Det er faktisk et ret nemt projekt at lave, så jeg har valgt at lave en lille guide til, hvordan de laves, hvis nogle af jer læsere selv skulle få lyst til at prøve. På forhånd vil jeg lige sige, at alle materialer er købt i Panduro, så I ikke skal ud og lede i diverse butikker efter det.

Til dette projekt skal du bruge:

En træpind på 50 cm, bøjeligt aluminiums tråd på 1,5 mm tykkelse og en knibtang.










En pakke prima flowers og en pakke birds. (Begge dele fås i flere forskellige farver.)





















En limpistol.















Sådan gør du:

Klip det ønskede stykke aluminiums tråd.


















Vikl det tre gange rundt om hver ende af træpinden et par cm inde på selve pinden.





















Form tråden så den bliver så rundt som mulig.





















Find den bedst mulige måde for dig at arbejde med buegangen, når du skal sætte fugle og blomster på. Jeg foretrækker personligt, at den hænger frit i luften, for så kan jeg bedst komme til med fuglene, da de let ryger af, hvis de rammer en hård overflade, før limen er 100% tør. Jeg hænger derfor et stykke aluminiums tråd mellem de to lamper ved spisebordet og sætter buegangen fast på dette stykke tråd.



















Start med at lime blomsterne på. Jeg foretrækker personligt, at de går fra lys til mørk, nedefra og op.









































Så er det fuglenes tur. Disse fugle har alle en stiv pind i sig, da de også er beregnet til at blive sat i potteplanter.














Klip de stive pinde af med knibtangen.




















Lim fuglene på en af gangen. Start med den der skal sidde tættest på aluminiums tråden.













Og det er sådan set det. Det færdige look kan ses i starten af dette indlæg. Man kan vælge at sætte blomster og fugle helt andre steder, end jeg har gjort. Man kan også pynte både pind og tråd med blomstertape, som også kan købes i Panduro, hvis man ønsker det. Kun fantasien sætter grænser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar